מרתון פגישות במאמץ אחרון למנוע שביתה ב'אגד'

במאמץ אחרון למנוע את השביתה הגדולה בכלל קווי אגד ברחבי הארץ, יתקיימו היום סדרת פגישות בין מנכ"ל משרד התחבורה, יו"ר ההסתדרות ויו"ר אגד. אם יכשלו - מחר תחל השביתה (רכב, תח"צ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט - פלאש90)

במאמץ אחרון למנוע את השביתה הגדולה בכלל קווי האוטובוסים של חברת אגד, החל ממחר, התקיימו היום (ראשון), סדרת פגישות של הבכירים הנוגעים לעניין.

הפגישות יתקיימו היום בין מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, יו"ר ההסתדרות אבי ניסקורן ויו"ר אגד אבי פרידמן, בניסיון למנוע את השביתה.

המאבק החל לאחר שעובדי החברה טענו כי הנהלת החברה פוצצה את דיוני המשא ומתן על הסכם קיבוצי, ובעקבות צעדי התייעלות חד צדיים שנוקטים בחרה בימים אלו.

על פי הודעת ההסתדרות, המחלוקת העיקרית בדיוני העובדים מול הנהלת אגד, היא סביב סירוב החברה לעדכן שכר הנהגים - המרוויחים כ-32-33 שקל לשעה. בכך, יהפכו על פי ההסתדרות לבעלי השכר הנמוך ביותר בתחבורה הציבורית, זאת לאחר שלאחרונה הוסכם בין נציגי משרד האוצר, משרד התחבורה ופורום התחבורה הציבורית, על מתווה לשיפור שכר הנהגים בחברות ל-39 שקל לשעה.

בהסדרות מוסיפים וטוענים כי ההנהלה נוקטת בצעדי התייעלות חד-צדדיים,שפוגעים בזכויותיהם החוקיות של העובדים.

בהודעת ההסתדרות נכתב כי "ההחלטה לצאת לשביתה התקבלה לאחר שכל ניסיונות ההסתדרות ונציגות העובדים לגשר על הפערים מול ההנהלה, הושבו ריקם. במאמצים למנוע פגיעה מיותרת ומתוך תחושת אחריות כלפי ציבור הנוסעים, ובפרט החיילים, הוחלט כי השביתה לא תחל ביום א' שנחשב ליום העמוס ביותר בתחבורה הציבורית".

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות מסר כי "לא יעלה על הדעת שחברה אשר קיימת מקום המדינה תשלם את ערך השעה הכי נמוך בתחבורה הציבורית ובנוסף תפגע באופן חד צדדי בשכרם של העובדים. בכוונתנו לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת לשמור על שכרם, כבודם ומעמדם של עובדי אגד".

יעקב ואחניש, יו"ר ועד עובדי אגד אמר כי "אנו יוצאים למאבק כי אי אפשר יותר לזלזל בעובדים ואי אפשר לעשות מהלכים חד-צדדיים על גבנו. די לאטימות. אנו מצפים שהנהגים בחברה הכי ותיקה בתחבורה הציבורית בארץ, יוכלו לסגור את החודש ולהתפרנס בכבוד, לפחות כמו העובדים ביתר מפעילי התחבורה הציבורית. אנו מקווים כי ההנהלה תתעשת ותפעל לפתרון המשבר באופן מיידי לפני העמקת הפגיעה בציבור הנהגים ובציבור הנוסעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר