אבל בעולם התורה

תלמידי 'מיר' נפרדים מראש הישיבה: "תמיד היה בכל ההתלהבות, למרות המחלה"

אבל ירד על אלפי תלמידי ישיבת מיר לדורותיה, עם פטירתו של ראש הישיבה הגר"ר שמואלביץ זצ"ל. "כיכר השבת" שוחח עם כמה מהם ושמע על הקשר על "הרב'ה" ועל המסירות לישיבה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ארכיון הישיבה מאת יוסי פ.)

האבל הכבד בעולם התורה: אבל ירד על רבבות תלמידי ישיבת מיר, בעקבות פטירת ראש הישיבה הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל, שנפטר אמש והוא בן 78. "כיכר השבת" שוחח עם כמה מתלמידיו ששיתפו אותו בתחושות האבל.

במשך השנים כיהן כראש הישיבה לצידו של הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל ולצידו של הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שמכהן כיום כראש הישיבה.

לאחר הקמת בית המדרש "פרידמן" בישיבת מיר לבחורים מישיבות בישראל וכן כולל לאברכים צעירים לאחר הנישואים, מונה הרב שמולביץ לראש בית המדרש, והפך אותו למוביל שבממלכת התורה של מיר.

"מאז שהוא הגיע לכהן כראש בית המדרש, ניתן לראות זאת בפועל, המקום מתנהל כמו ישיבה רגילה. המקום שוקק חיים,כולם לומדים כל הסדר. אתה רואה בחורים שחוששים לאחר כי מקומם בבית המדרש ייתפס על ידי בחור אחר", אומר חיים כהן תלמיד ישיבת מיר.

התלמיד מספר כי גם בשנים האחרונות שהיה נתון במצב קשה, הוא היה מגיע לבית המדרש. "היינו מגיעים אליו לשאול שאלות במהלך הסדר והוא תמיד היה משיב לנו עם כל ההתלהבות, למרות שהיה חולה במצב קשה בשנים האחרונות".

תלמיד נוסף, אלחנן וייל, סופד לרב: "עכשיו איבדנו את רבנו. אנחנו נמצאים כעת בהלוויה ולא מאמינים שהוא לא איתנו. הוא היה לי לדמות רוחנית ועכשיו הוא איננו. אנחנו נלמד בבית המדרש פרידמן לעילוי נשמתו. הבית מדרש והישיבה היו בנפשו".

חבר מועצת העיר ירושלים נחמניאל סבן שהיה תלמידו בשנותיו האחרונות ספד לו ואמר: "למדתי מהרב'ה, קיבלתי מהרב'ה. רבי רפאל זצ"ל היה אחד שלימד מהו עמל ושקיעות, מה זה לצלול לעומק הסוגיא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר