12 נעצרו בפרשת "העוקץ הליטאי"; כך פעלו הנוכלים

המשטרה עצרה הבוקר 12 חשודים בפרשת "העוקץ הליטאי" הנחשבת לאחר הפרשות הגדולות שנחשפו במדינה, במהלכה עקצו החשודים מאות קשישים בישראל • כך פעלה השיטה (חדשות, ארץ)

(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

פרשת "העוקץ הליטאי": משטרת ישראל עצרה הבוקר (שלישי) 12 חשודים בפרשת עוקץ מהגדולות שנחשפו אי פעם במדינה, במהלכה עקצו החשודים מאות קשישים בישראל בסכום כולל העולה על מיליון שקלים.

הפרשיה נחשפה הבוקר לאחר שבתום פעילות סמויה של משטרת ישראל בשיתוף עם האינטרפול, שנמשכה כשמונה חודשים נעצרו 12 חשודים שפעלו ברשת ההונאה הבינלאומית של "העוקץ הליטאי".שעל פי החשד, עקצו בישראל עשרות קשישים יוצאי חבר העמים בכל רחבי הארץ. בפעילות השתתפו יחידת יהלום של רשות המיסים והחקירה מלווה ע"י פרקליטות מחוז דרום.

לדברי המשטרה מדובר באחת מפרשיות העוקץ הגדולות שהיו במדינה ועד לרגע זה נפתחו על ידי יחידת ההונאה של משטרת ישראל לא פחות מ-270 תיקים.

במהלך הפעילות הסמויה יצאו קצינים ממשטרת ישראל בסיוע אינטרפול ונציג משטרת ישראל במדינות חבר העמים ומדינות בלטיות למשטרה בליטא לצורך עבודה משותפת בפעילות כנגד שני חשודים מרכזיים שהפעילו את רשת ההונאה הבינלאומית ממדינת ליטא והיו מעורבים בין היתר בעוקצים בישראל.

שיטת ההונאה הייתה קבועה ואחידה, החשודים היו מתקשרים למאות קרבנות קשישים חבר העמים תוך יצירת מצג שווא על פגיעה של אחד מבני המשפחה בקרבנות שונים כמו תייר, בן משפחה וכדומה, ודרישות כסף בסכום גבוה מאוד על מנת לפתור את האירוע מבלי לערב רשויות ובדרך כלל תוך התחזות לעורך דין.

במקביל תוך רכישת אמונו של הקרבן יוצר קשר שותפו של המתחזה לשליח הנמצא בשטח ושולח אותו לכתובת הקרבן על מנת לאסוף את הכסף וכל זאת תוך החזקת הקרבן בטלפון עד להגעת השליח, תהליך שלרוב היה לוקח דקות בודדות במידה והיה עולה חשש כי הקרבן חושד בדבר מה או השיחה הייתה מתנתקת לא היו יוצרים קשר מחדש, אלא עוברים לקורבן הבא.

על פי החשד הכספים שנאספים מועברים בסוף כל יום באמצעות נותני שרותי מטבע שונים וגורמים עבריינים בליטא, העברת הכספים שנעקצו מהקשישים בוצעה לליטא באמצעים הבאים: ווסטר ווניין, G.M.T, צ'יינגים שונים, ויוניסטרים.

מפקד מחוז דרום ניצב יורם הלוי התייחס לתופעה ואמר כי "ניצול קשישים חסרי ישע הנו מעשה שפל ובזוי,לקחת במרמה מאותם קשישים תמימים כספים שמיודעים לרוב לרכישת מזון ותרופות הנו מעשה חמור ביותר,שפל המדרגה,רשעות וחוסר אנושיות. נמצה את הדין במלוא החומרה עם כלל המעורבים בפרשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר