34 שנים אחרי

המוסד החזיר את השעון של הנווט שנהרג בסוריה

לפני 34 שנים נווט חיל האוויר רס"ן אהרון כץ ז"ל, נהרג בעת שמטוסו הופל בסוריה. השעון שענד התגלגל לידי אנשי המוסד במהלך פעילות במזרח התיכון והם החזירו אותו במעמד מיוחד למשפחתו (מעניין)

ב. ניסני | כיכר השבת |
השעון שהושב (צילום: הגר עמיבר - מגזין חיל האוויר)

34 שנים לאחר שנפל - השעון הושב למשפחה: במהלך מלחמת לבנון הראשונה נהרג נווט חיל האוויר רס"ן אהרון (ארהל'ה) כץ ז"ל לאחר שהמטוס אותו ניווט יחד עם הטייס גילי פוגל נפגע מטיל סורי, במהלך מבצע של חיל האוויר להפצצת סוללות טילי קרקע אוויר סוריות בבקעת הלבנון.

כתוצאה מיירוט המטוס נהרג רס"ן ארהל'ה כץ, והטייס גילי פוגל שניצל בעת שנפלט מהמטוס נפל בשבי הסורי. שנתיים לאחר שנהרג, הושבה גופתו לישראל יחד עם סרבל הטיסה והכיפה, אך השעון אותו קיבל כשסיים את קורס הטיס ושאותו ענד במהלך הטיסה, לא הושב למשפחתו ונותר בסוריה במשך שנים.

במהלך פעילות של המוסד במזרח התיכון התגלגל שעון של חיל האוויר לידי סוכני המוסד שהביאו אותו לארץ, לאחר שהוברר למעלה מכל ספק כי מדובר בשעון של טייס ישראלי, הוקם צוות חקירה משולב של אנשי המוסד ואנשי חיל-האוויר, שמטרתו להשיב את השעון לבעליו.

אנשי הצוות פירקו את השעון ועל פי המספר הסידורי שלו הגיעו למסקנה כי מדובר בשעונו של רס"ן אהרל'ה כץ.

אחד מחוקרי המוסד אמר למשפחתו של כץ כי "מכל הדברים שאנחנו עושים - מועילים או מסעירים יותר, אין דבר מרגש יותר מהאירוע הזה. זהו כבוד גדול בשביל כולנו. אנחנו גאים ושמחים שיכולנו לעשות משהו כזה במהלך שירותנו, שמחים שהצלחנו לשמח אתכם".

השעון הושב למשפחתו של כץ במעמד מיוחד בה נכח ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו שאמר כי "בחייו של איש מבצעים יש רגעים שאי אפשר להסביר, ערב אחד באו ואמרו לי, יש לנו שעון. ההתרגשות הייתה עצומה. הרמתי טלפון למפקד חיל-האוויר, וההתרגשות הייתה זהה בצד השני. דיברנו כבר עשרות ומאות פעמים, אבל פתאום יש שיחה אחרת. מטען הרבה יותר כבד".

צילום: הגר עמיבר - מגזין חיל האוויר
צילום: הגר עמיבר - מגזין חיל האוויר
צילום: הגר עמיבר - מגזין חיל האוויר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר