בעקבות קמפיין החרד"קים • חשיפה

חשיפה: יעלון שוקל להעניק פטור מדים גורף לחיילים החרדים

שר הביטחון אמר במפגש עם פעילים חרדים כי הוא בודק את האפשרות להעניק לחיילים חרדים פטור גורף מהליכה במדים בשכונות חרדיות, כך נודע ל"כיכר השבת". "נחמיר הענישה על הסתה" (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
שר הביטחון יעלון (צילום: Diana Hananshvili/Ministry of Defense)

"אבחן יחד עם הרמטכ"ל והגורמים המוסמכים בצה"ל, את האפשרות לפטור באופן גורף חיילים חרדים מתנועה בריכוזים חרדיים במדים", כך אמר הערב (שלישי) שר הביטחון משה בוגי יעלון בהתייחסו לקמפיין ההסתה הבלתי פוסק נגד חיילים חרדים. את הדברים אמר יעלון במהלך פגישה עם חברי מרכז ופעילים מרכזיים במטה החרדי בליכוד.

"גיוס החרדים הוא חלק משמעותי מהקריירה הצבאית והפוליטית שלי" אמר יעלון, "למעשה, כאלוף פיקוד המרכז אני פיקדתי על פלוגת החרדים הראשונה, נצח יהודה, והמשכתי לעודד את התהליך החשוב הזה גם כרמטכ"ל. אבל כשהגעתי לפוליטיקה, גיליתי שיש כאלו שבמקום לעזור ולעודד את התהליך העדין הזה - עוסקים דווקא בפרובוקציות".

"התפיסה הברורה שלי, שמקובלת על כל הממשלה הנוכחית, היא גיוס בהסכמה. שזה אומר שאני פועל לאפשר את התהליך הדרגתי, שבו חרדים בוחרים מרצונם לתרום ולהתגייס. בדיוק ההפך מהגישה המתריסה של 'יש עתיד' ויאיר לפיד שרצו לעקור את תלמידי הישיבה בכוח מספסל הלימודים ולראות דם ואש ותמרות עשן. יותר מזה, אני חייב להגיד לכם שגם בצבא, בכל הרמות, מבינים את גודל המשימה, והם גם ראו שהגישה האלימה של לפיד הובילה לירידה משמעותית בגיוס ולנזקים כבדים".

יעלון נפגש עם הפעילים החרדים, הערב (צילום: כיכר השבת)

"אי אפשר לזלזל בזה, כי בעיני כל נזק לשילוב החרדים בצבא הוא נזק אסטרטגי למדינת ישראל. בדקנו את זה ו-91% מהחרדים ששירתו בצה"ל השתלבו אחר כך בשוק התעסוקה. יש לשירות בצה"ל השלכות חיוביות וארוכות טווח על הכלכלה הישראלית והחברה הישראלית, ובעיקר השלכות חיוביות על החברה החרדית בעצמה".

יעלון שיבח את יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות המפלגה ואמר כי הוא "נותן גיבוי מלא למאבק שמוביל ידידי יעקב בהסתה נגד חיילי וקציני צה"ל החרדים. לא יתכן שחייל יחשוש לחייו או לשלומו. אני שמעתי מוידר מקודם שיש גל הסתה נוסף, ואני אדבר כבר השבוע עם ידידי השר ארדן, שאחראי על המשטרה, ונראה איך אפשר להחמיר עוד יותר את האכיפה והענישה על זה, לפחות באופן זמני, כי אני מאמין שבטווח הארוך הדברים האלו יעלמו".

מה קורה כשחייל חרדי נכנס למאה שערים? (באדיבות תוכנית הצינור, ערוץ 10)

כאמור, שר הביטחון הצהיר כי ישקול להעניק פטור מדים גורף לחיילים החרדים, ואמר כי "זאת הצעה מעניינת, ואנחנו נבחן את המשמעות וההשלכות שלה ונסיק את המסקנות".

בחלק אחר של הדיון, שארך כשעתיים, ציין אחד המשתתפים כי מרבית החרדים בעולם אינם משתייכים למפלגה סקטוריאלית: "בצרפת, אנגליה, וארה"ב אין מפלגות חרדיות וכל חרדי שם מצטרף לאחת מהמפלגות הגדולות, לפי תפיסתו המדינית והכלכלית. מה שטוב לחרדי בבלגיה, טוב גם לי בישראל". יעלון הגיב: "אין ספק שאם נראה את כל החרדים מצטרפים למפלגת ימין גדולה, מדינת ישראל תרוויח וגם החרדים ירוויחו. אבל לצערי התרחיש הזה עדיין רחוק, ובינתיים אני מברך על פעילות המטה החרדי בליכוד ותומך בה".

יעלון עם וידר, הערב (צילום: כיכר השבת)

בהתייחסו לגל הטרור הנוכחי אמר שר הביטחון כי "הגל שאנחנו חווים עכשיו הוא תוצאה של הסתה. כבר כשהייתי ראש אמ"ן, בזמן רבין, וראיתי את ההסתה חריפה בחברה הערבית, הבנתי שפניהם אימם לשלום. כשמחנכים ילדים לשנאה, הם בסוף באים לבית של משפחה, כמו שראינו השבוע, ודוקרים בדם קר את האמא מול הילדים".

"אנחנו משתמשים בנבוט עבה מול הטרור ובגזרים מול כל השאר וזה תהליך מסובך וקשה. יש המון סיסמאות בפוליטיקה, אתם ודאי שומעים את חלקם, אבל אפשר וצריך להיות אחראי, ולא לספור כל היום את הלייקים בפייסבוק. זאת מבחינתי שליחות, וזאת הגישה שלאורה אני עובד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר