האזינו להקלטה

הראשל"צ הגר"י יוסף: "קמו נגד מרן הרב עובדיה כי קינאו בו"

הראשל"צ הגר"י יוסף התייחס בשיעור לרבנים שיצאו נגד מרן הגר"ע יוסף ואמר כי זה מקנאה. הגר"י התייחס להלכות תולעים לקראת ט"ו בשבט והעיד כי מרן היה אוכל תאנים וכי אין צורך לבדוק גרעינים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(יונתן זינדל, פלאש 90)

הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התייחס במהלך שיעור שמסר השבוע, לרבנים שיצאו נגד אביו מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל והגדיר אותם "קנאים", וסיפר כי מרן לא היה שם לב להם. האזינו להקלטה.

בהתייחסות לפסקים של אביו בשו"ת 'יביע אומר' אמר הגר"י יוסף: "כל התורה כולה הייתה פרוסה לנגד עיניו, ראשונים ואחרונים, כל הסברות שבסוגיה, כל הקושיות והתירוצים, כל המהלכים של האחרונים היה נגד עינו פרוס, כשהוא כתב הלכה הוא הקיף את הכל".

הראשל"צ הוסיף: "מה לחינם ככה קמו כמה קנאים?! החיד"א כותב כל מי שקוראים לו יוסף , יוסף גימטריא קנאה, מקנאים בו. אבל הרב לא שם לב לכל הקנאים וכל הדברים האלו".

בהמשך השיעור התייחס הגר"י יוסף לט"ו בשבט שיחול בשבוע הבא וביקש, במיוחד מבעלי התשובה, ללמוד את ההלכות הנוגעות לפרות יבשים וכדומה, בכדי שלא לגרום צער להורים ולהגיד להם על הכל אסור למרות שמותר.

הראשון לציון התייחס לפסק הלכה חדש הוציא רב מירושלים שיש לבדוק את גרעני החמניה אחד אחד ואמר: "יש אחד הוציא ספר על תולעים, הוא צילם גרעני חמניות, אחד מהם עם תולעת, הגדיל אותה, והנה יש תולעים ולכן הוא פוסק שצריך לפתוח כל גרעין וגרעין. איזה ביטול תורה זה, רבותי!".

הרב פסק: "תדעו לכם שזה לא נכון. הוא לא יודע הלכה, לא יודע פוסקים, לפי ההלכה מותר, אם יש לך גרעין מקולקל אז תוציא מהפה".

הראשל"צ התייחס גם לאכילת תאנים והעיד כי אביו, מרן הגר"ע יוסף, היה אוכל אותם בט"ו בשבט, אבל "שהיו טריות, לא מלאות בקמח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר