קהילת "אבי עזרי" בחפציבה מתפצלת

אברכים ערכו מחאה, אנשי הפלג הירושלמי הקימו בית כנסת

במשך חודשים ארוכים נרשמו חילוקי דעות בקהילת "אבי עזרי" בחפציבה ששיאן כינוס מחאה של בני הקהילה. כעת אנשי 'הפלג הירושלמי' מקימים בית כנסת נפרד. ומה יעשה הרב זבולון שוב? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בית הכנסת "אבי עזרי" בברכפלד (באדיבות המצלם)

סערה בקהילת "אבי עזרי" בשכונת חפציבה במודיעין עילית: חילוקי הדעות בין האברכים המשתייכים לזרם המרכזי בציבור הליטאי לבין אלו המשתייכים ל'פלג הירושלמי' הביאה להקמת בית כנסת חדש על ידי אברכי 'הפלג הירושלמי'.

בחודשים האחרונים התחוללו עימותים מילוליים בבית הכנסת "אבי עזרי" בין אברכי הקהילה לאברכים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי', כאשר שיאה של המחלוקת התרחש לפני מספר שבועות בעקבות השתתפותו של רב הקהילה הגאון רבי זבולון שוב בהפגנה בירושלים שאורגנה על-ידי 'הפלג הירושלמי' ו'העדה החרדית' כנגד חוק הגיוס המתוקן שעבר בכנסת.

האברכים טענו כי ההשתתפות בהפגנה הייתה בניגוד להוראתם של גדולי ישראל מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי והביעו התמרמרות רבה על כך.

בשבוע האחרון קיימו בני הקהילה כינוס מחאה על הפעולות של חלק מאותם אברכים כנגד גדולי הדור.

האברכים טענו בכינוס שהופצו פשקווילים בתוך בית כנסת נגד תיקון חוק הגיוס, מה שהתפרש כיציאה נגד גדולי ישראל שהורו על השינויים בחוק.

כעת, בעקבות חילוקי הדעות, הקימו בני הקהילה המזוהים עם 'הפלג' בית כנסת משלהם.

שאלת השאלות היא מה יעשה הרב שוב? בקהילת "אבי עזרי" טוענים כי הרב שוב החליט לפרוש מהקהילה ולעבור לבית הכנסת החדש שמוקם על ידי 'הפלג הירושלמי'.

מנגד, גורמים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' מספרים כי הרב שוב אף פעם לא כיהן כרב רשמי בבית הכנסת אלא הגיע לחזק את המתפללים בחגים לצידו של הגאון רבי אהרון מיטלמן רב השכונה.

לדבריהם, כבר ממזמן כשראה את המחלוקת ביקש לעזוב ואכן לאחרונה הוא ממעט מלהגיע. עוד הם מספרים כי אברכים רבים וגם עסקני הקהילה ממשיכים להתייעץ עם הרב שוב. לדבריהם, ללא כל קשר ביקשו תושבי האזור המזוהים עם 'הפלג' לפתוח בית כנסת חדש בדרכו של הגר"ש אוירבך.

"אין לנו עדיין רב רשמי והיום התקיים כינוס לחיים אצל הגר"ש אוירבך", הם אומרים, "הרב שוב כלל לא השתתף שם ומדובר ביוזמה מקומית של אברכים מהשכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר