הכירו את המחבל המשורר

פייסבוק ומסרים מוצפנים: כך הפעיל בנו של נסראללה את תא הטרור בישראל

יום אחרי חשיפת חוליית חיזבאללה בישראל, מתבררים הפרטים כיצד הפעיל בנו של חסן נסראללה את התא בישראל, ומה הם תכננו. וגם: מי אתה ג'וואד נסראללה? ומה זו "יחידה 133"? כל הפרטים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חסן נסראללה ובנו ג'וואד (צילום: מתוך ynet)

חוליית חיזבאללה בישראל: יום אחרי חשיפת חוליית הטרור שפעלה בהכוונת ג'וואד נסראללה, בנו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מתבררים פרטים על הדרך שבה גייס פעילים בישראל וגם על היחידה שבה פעל "יחידה 133".

הקשר בין ג'וואד למוחמד זעלול, ראש החולייה בישראל, התחיל משיחה בפייסבוק, בסוף חודש אוגוסט 2015, כשזעלול מבקש ליצור קשר עם חיזבאללה ולהוציא פיגועים בשמו. ג'וואד לא מיהר להשיב וכתב "תתאזר בסבלנות".

אחר כך מי שיצר קשר עם זעלול, הוא פאדי, אחד ממפעילי יחידה 133, שהעביר לו תוכנת הצפנה דרכה יתכתבו במסרים מוצפנים. זעלול ביקש כסף לצורך פעולות טרור, ופאדי השיב כי יקבל את הכסף רק לאחר הכירות מעמיקה. הפעילים אמנם מחקו את ההודעות, אך בשב"כ הצליחו ליירט אותן.

ככה התנהל הקשר במשך כמה שבועות, במהלכן הועברו 16 מסרים מוצפנים בין טול כרם ללבנון, כשחברי החולייה בישראל מציעים יעדים לפיגועים ומבקשים כסף ובמקביל אנשי חיזבאללה מנחים אותם לאסוף מודיעין על בסיסי צה"ל.

באחת הפעמים הציג זעלול תכנית לחיסול קצין בצה"ל, הוא העביר את פרטי הקצין והתכנית לג'וואד נסראללה, וביקש 30,000 דולר לביצוע הפיגוע. בחיזבאללה הודיעו שיעבירו 25,000 דולר. בסופו של דבר הגיעו רק 5,000 דולר דרך חברות העברת כספים בעזה, בכסף רכשו הפעילים נשק מסוג קרלו.

ועכשיו קצת רקע על ג'וואד נסראללה ויחידה 133. נסראללה ג'וניור, שמלבד היותו מחבל, גם כתב שירים רבים על ההרוגים של הארגון ושירי מורל, החל את דרכו ביחידת האבטחה של חיזבאללה ומשם התקדם ליחידה 133.

היחידה למעשה נודעה לרכז מודיעין ותפקידה לספק ליחידות המבצעיות של חיזבאללה מידע ופרטים על האפשרויות להוציא לפעול פיגועים. היא פעולת מביירות ונחשבת ליחידת עלית של חיזבאללה המופעלת רק בידי בני משפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר