חנין זועבי הודתה והורשעה בהעלבת עובד ציבור

ח"כ חנין זועבי הודתה והורשעה הבוקר בבית משפט השלום בנצרת בעבירה של העלבת עובד ציבור, לאחר שתקפה שוטרים ערבים זאת במסגרת הסדר הטיעון. עונשה יגזר ב-7 בפברואר (חוק ומשפט)

זועבי בבית המשפט, הבוקר (צילום: חסן שעאלן - ynet)

ח"כ חנין זועבי הודתה והורשעה הבוקר (חמישי), בבית משפט השלום בנצרת, בעבירה של העלבת עובד ציבור. עונשה יגזר ב-7 בפברואר.

ההודאה והרשעה הם במסגרת הסכם הטיעון שנחתם בין זועבי לפרקליטות, לפיו היא תואשם רק בהעלבת עובד ציבור ולא בהסתה לאלימות. כתב האישום נגדה הוגש לבית המשפט לפני שבועיים.

כזכור, ח"כ זועבי העבירה התנצלות בחתימתה, בה היא כותבת כי "לגבי האירוע בבית משפט השלום בנצרת, ציינתי בחקירתי, בתקשורת וכן בתצהירי שהוגש במסגרת הליך פסילת מועמדותי מלהשתתף בבחירות לכנסת העשרים, כי ההתבטאויות שלי היו על רקע המעצרים הקשים, נאמרו מתוך סערת רגשות בלבד, וכי ההתבטאויות האלו אינן מייצגות את הסגנון שלי או את דרכי, ולא התכוונתי לפגוע באדם כלשהו".

"אני מצטערת על אמירת הדברים ומתנצלת בפני כל מי שנפגע", מוסיפה זועבי במכתב ההתנצלות, "אירוע זה הוא מבחינתי חריג כי התבטאויות לא נאותות אינן דרכי".

על פי החשד, בחודש יולי אשתקד, בזמן שהתקיימו דיונים בבית משפט השלום בנצרת בבקשה להאריך את מעצרם של חשודים ערבים בהפרות סדר, הסיתה זועבי נגד שוטרים.

באחת ההפסקות בדיונים, שהו השוטרים וזועבי מחוץ לאולם בית המשפט לנוער, יחד עם קהל של בני משפחות עצורים ועורכי דין שייצגו אותם. לאחר שח"כ זועבי ביררה את זהותם של השוטרים, היא הרימה את קולה ואמרה שהם בוגדים וששלחו אותם להביא מידע ולהאזין לאנשים במקום.

בהמשך, לאחר שאחד מעורכי הדין לחץ את ידי השוטרים, אמרה חברת הכנסת כי אין ללחוץ להם את היד או לדבר איתם, ולאחר מכן הרימה את קולה וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר אחד השוטרים, והכל כשהיא מכוונת דבריה לקהל ערבי, עקב היות השוטרים ערבים בשירות המדינה הפועלים במסגרת תפקידם.

בין היתר, צעקה זועבי לעבר השוטרים: "נידוי חברתי צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם... נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא נתן להם להיות בינינו".

"ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו בשיא החוצפה, החוצפן. אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר