שר הפנים דרעי שלל את אזרחותם של ארבעה מחבלים

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ביטל הבוקר את תושבותם של ארבעה מחבלים שביצעו פיגועים בשכונת ארמון הנציב בירושלים. דרעי: "חומרת מעשיהם מצדיקה לחלוטין את החלטתי" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפיגוע באוטובוס בארמון הנציב (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ביטל הבוקר (חמישי) את תושבותם של ארבעה מחבלים שביצעו פיגועים בשכונת ארמון הנציב בירושלים.

אחד הפיגועים התרחש בערב ראש השנה והפיגוע השני כמה שבועות לאחר מכן.

אלוליד פארס אטרש, מוחמד סלאח אבו כף ועבד דוויאת - ביצעו מעשה טרור רצחני בערב ראש השנה האחרון. השלושה יידו אבנים על כלי רכב הנהוגים בידי יהודים בציר תנועה מרכזי בירושלים וזאת כ"פעולת תגמול" והזדהות עם הנעשה בהר הבית.

בהמשך, רגמו השלושה באבנים כלי רכב שנסעו בציר התנועה המרכזי בירושלים. כתוצאה ממעשים אלו נהרג אזרח ישראלי, אלכס לבלוביץ, ונגרמה חבלה חמורה לאדם נוסף.

המחבל הרביעי, לו בוטל מעמד התושבות הוא בלאל אבו גאנם, אשר ביצע באוקטובר 2015 פיגוע ירי בקו אוטובוס 78 בשכונת ארמון הנציב בירושלים, במהלכו נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו נוסעים נוספים.

עם חתימתו על ביטול התושבות עשה שר הפנים, אריה דרעי, שימוש בסמכותו לפי סעיף 11(א) לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב- 1952.

השר דרעי אמר כי "מדובר בצעד חריג אולם חומרת מעשיהם של הארבעה מצדיקה לחלוטין את החלטתי. בעת פעולות הטרור הללו ניצלו המפגעים את חופש התנועה בישראל אשר נובע מהיותם בעלי רישיון לישיבת קבע בישראל, הנושאים תעודת זהות ישראלית".

בדבריו הדגיש דרעי כי "מעמד התושבות מקפל בתוכו מחויבות ונאמנות בסיסית. תושבות ובוודאי תושבות קבע, אינה מעמד המעניק זכויות בלבד, ללא כל מחויבויות, וככזה, הוא מתייחס גם לחובות ולמחויבויות של מי שמחזיק בו ומבקש להמשיך ולהחזיק בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר