הסכסוך שלא נגמר

זעזוע ביבנאל: אחד מרבני הקהילה נחקר בחשד לאלימות

הרב משה קורץ, אחד מחשובי הרבנים בקהילת ברסלב ביבנאל, נחקר במשטרה בחשד שפעל באלימות כנגד פעיל המתנגד לבן המוהרא"ש. זעם בחסידות: 'בושה שמזמינים משטרה לרב' (חסידים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: גילי יערי, פלאש 90)

המחלוקת בקהילת ברסלב ביבנאל: הרב משה קורץ, מחשובי הרבנים בקהילה, נחקר במשטרה בחשד שהכה את אחד הפעילים ממתנגדי בן המוהרא"ש זצ"ל. האירוע התרחש בבית הכנסת של הקהילה לפני מספר ימים כאשר בחור צעיר תלה מודעות על כך שהמוהרא"ש זצ"ל לא מינה יורש, בעוד לטענת אחרים הוא תלש מודעה של רבני הקהילה שנכתבו על כך שאותו בחור תקף מילולית את אחד הרבנים לפני מספר שבועות.

הרב קורץ, שהיה עד לאירוע, ניגש לאותו בחור "צעיר חצוף" כהגדרת חלק מאנשי הקהילה, והעיר לו. לטענת אותו צעיר הרב תקף אותו פיזית, ובשל כך הוא הזמין לרב משטרה. בפעילות אנשי הקהילה הרב לא נלקח על ידי ניידת לתחנה, אלא הגיע בכוחות עצמו לחקירה, ולאחר מכן שוחרר.

מכתב המחאה של רבני הקהילה

"המוהרא"ש היה נגד אלימות ולכן מי שפועל באלימות מקומו במעצר ולכן הזמינו לרב משטרה", טוענים מתנגדי בן המוהרא"ש בשיחה עם "כיכר השבת".

כידוע, בקהילה יש קרע עמוק בין רוב הקהילה שמתנגדת להכתרת בן המורא"ש למנהיג הקהילה ולהשתלטותו על נכסי הקהילה, בעוד יש בקהילה כאלו שמזוהים עם בן הרב ופועלים להכתרתו.

לאחרונה חשפנו ב"כיכר השבת" את ההקלטות מהימים האחרונים לפני פטירתו של המוהרא"ש כאשר בחלק מהן הוא דיבר בחריפות חריגה כנגד בנו וכינה אותו "בן סורר ומורה" וטען כי הוא ניסה "להמית" אותו, ובהקלטות אחרות הוא נשמע מבקש מאחד הרבנים לעזור לבנו להמשיך את דרכו ולתת לו גב.

המכתב שמופץ על ידי מתנגדי בן הרב

הדברים כמובן עוררו סערה גדולה בקהילה וכעת נשמעים עוד ועוד רבנים שמתבטאים בעד קץ המחלוקת והשכנת השלום בין שני המחנות, דבר שאינו ערב לאוזנם של חלק מהנוגעים בדבר שפועלים כעת לפרסם שוב ושוב את דברי המוהרא"ש על כך שלא מינה לו מנהיג.

במכתב שהם מפרסמים ומביאים כראיה לדבריהם מצוטט הרב מצוואתו "אני לא מיניתי אף אחד למלא מקומי", אלא שהמשך הדברים מנוגד לחלוטין למחלוקת לה הם, בין היתר, אחראים כעת. הציטוט המלא הוא: "אני לא מיניתי אף אחד למלא מקומי כי אתם יודעים שאני מאוד שונא שיהי בין אנשי שלומנו פרודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר