בגידה בטורקיה?

דיווח: הצבא האמריקני בונה בסיס צבאי בסוריה

ארה"ב החלה בשבועות האחרונים בבניית שדה תעופה בשטח שבשליטת הכוחות הכורדים, כך מדווחים גורמים כורדים. המשמעות לפי אל ג'אזירה: "בגידה" בברית ההיסטורית עם טורקיה (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

גורמים כורדים מדווחים בימים האחרונים ברשתות החברתיות כי ארה"ב החלה בשבועות האחרונים בבניית שדה תעופה בשטח סורי שבשליטת הכוחות הכורדים בעיר ראמלה (Rmelan). על פי הדיווחים, בניית שדה התעופה מלווה באבטחה כבדה של כוחות מיוחדים אמריקנים ששוהים בסוריה - זאת לכאורה בניגוד להצהרותיו של אובמה.

בבלוג הבריטי "wahareport" המסקר את הלחימה בסוריה נטען כי משמעות בניית שדה התעופה האמריקני היא בעצם סימן להחלטה אמריקנית לנטוש את הברית ההדוקה עם טורקיה, כך שבמקום לעשות שימוש בשדות התעופה הצבאיים בטורקיה תחל ארה"ב להחזיק במטוסים ובחיילים בעומק השטח הסורי.

ההחלטה האמריקנית יכולה להתפרש גם כמכה קשה לטורקים שרואים בכורדים אויבים. הקמת הבסיס האמריקני בעומק השטח הכורדי מעניקה למעשה חסות על השטח הכורדי ומונעת אפשרות למתקפות טורקיות נגד מטרות כורדיות באזור.

בשעות האחרונות פורסם הדיווח ברשת אל-ג'אזירה, שם טענו כי בעקבות הדברים נוצר קרע בין טורקיה לארה"ב. גורמים רשמיים בארצות הברית סירבו להגיב לפרסום בערוץ.

בתוך כך, בנאום שנשאה השבוע שרת המשפטים איילת שקד בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (inss), היא אמרה כי ישראל צריכה לסייע בהקמת מדינה לכורדים בצפון סוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר