משבר קואליציוני?

הסתיים פינוי הבתים בחברון; ח"כים מהימין מאיימים

כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל פינו הבוקר שני מבנים סמוך למערת המכפלה, לאחר שאתמול נכנסו אליהם כ-20 משפחות יהודיות תושבות חברון. לטענת המשפחות, המבנים נקנו כחוק (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בתי המריבה בחברון (צילום: אלישע בן קימון, ynet)

כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל פינו הבוקר (שישי) שני מבנים סמוך למערת המכפלה, לאחר שאתמול נכנסו אליהם כ-20 משפחות יהודיות תושבות חברון.

לאחר שאתמול נכנסו למקום עשרות המשפחות פרצו במקום מהומות. חיילים החלו לשמור על המקום כדי לוודא שתושבים נוספים לא ייכנסו אל המבנים.

התושבים טוענים כי בידיהם אישורים לכך שרכשו את הדירות בהתאם לחוק. מן הצד השני נטען כי המבנים מוכרים כרכוש פלסטיני שננטש. הכוחות המתינו להוראתו של שר הביטחון משה יעלון על מנת לפעול בעניין.

שלמה לוינגר, תושב חברון, טוען כי עמותת "הרחיבי מקום אהלך" רכשה את המבנה לפני ארבע שנים.

השר זאב אלקין בירך אתמול על ההתיישבות בבתים. "אני קורא לשר הביטחון לעזור ככל יכולתו למתיישבים ולא להיכנע מול הלחצים של הפורעים הפלסטינים. התשובה הנכונה לטרור הרצחני הפלסטיני לאורך כל ההיסטוריה הציונית היא הרחבת ההתיישבות".

שר התיירות יריב לוין גיבה את הכניסה לבית ואמר:. "עלינו לסייע בידם של הדיירים למימוש זכותם במקום ולוודא כי הרכישה, אשר בוצעה על פי חוק, תצא אל הפועל במלואה. מאז ומתמיד, התיישבות בכל חלקי ארץ ישראל הייתה התשובה היחידה והניצחת לטרור הפלסטיני, ועלינו לפעול להרחבתה ולחיזוקה היום יותר מתמיד".

הפינוי עלול להביא למשבר קואליציוני. חברי הכנסת איוב קרא, בצלאל סמוטריץ' ואיוב קרא אמרו כי ייעדרו מההצבעות בכנסת בשני הקרוב "עד שיחזירו את היהודים לבתים שרכשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר