פרסום ראשון

ראשי הערים החרדיות: "משרד החינוך מנסה להציק לנו"

ראשי הערים החרדיות התכנסו אמש בלשכתו של ראש-העיר בני-ברק חנוך זייברט, מחו על התערבות המחוז החרדי בהתנהלות המוסדות בעריהם ושיגרו מכתב לבנט בו דרשו הבהרות (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי הערים מתכנסים (באדיבות המצלם)
במהלך דיון החירום של ראשי הערים החרדיות שנערך אמש (חמישי) בלשכתו של ראש עיריית בני-ברק חנוך זייברט, נשמעו טענות קשות על התערבות המחוז החרדי במשרד החינוך בנושאי התקנים ובנושאים עקרוניים אחרים.
אחד מראשי הערים סיפר על התערבות בשיבוץ הילדים בכיתות הלימוד והדגיש כי "ההתערבות הזאת אינה ראויה, מדובר באנשים שאינם מכירים את הציבור החרדי ומנסים להציק לנו על כל צעד ושעל".
לדברי ראשי הערים, "חייבים להפסיק את מסכת ההתנכלויות, במחוז החרדי מבקשים להתערב לנו בכוח בניגוד לעמדת הרבנים וגדולי ישראל".
בסיום הישיבה שיגרו ראשי הערים מכתב לשר החינוך נפתלי בנט בו הם מבהירים כי לא ישתפו פעולה עם המחוז החרדי עד לקיום פגישה עם השר בנט על מנת לשנות את המדיניות.

במכתבם כותבים ראשי הערים: "אנו הח"מ ראשי ונציגי הרשויות החרדיות מצרים על מעורבות המחוז החרדי בתכני הלימוד במוסדות החינוך החרדי, ובכלל זה בגני הילדים ובתלמודי התורה, בבתי הספר של בית יעקב בחינוך היסודי והעל יסודי, כאשר מעורבות זו גוברת והולכת עד כדי קביעת תקנים ומעורבות בחומרי הוראה ובקביעת כללים שונים.

מכתב ראשי הערים

"בקשתנו לקיים פגישה מידית ודחופה עם השר וצוות המשרד בנושא חיוני זה כי בנפשנו הוא.

"חזקה עלינו הוראת רבותינו חברי מועצות גדולי התורה שליט"א במכתבם המיוחד מתאריך י"א כסלו, שלא לאפשר את התערבותם של המפקחים ולא לשנות מהדרך הסלולה לנו מדור דור. ולא ליטול חלק בכינוסים המתקיימים על ידו ללא יוצא מן הכלל.

"פנייתנו בזה לראשי השלטון, לחברי הכנסת ולשרי הממשלה, 'אל תגעו במשיחי – אלו תינוקות של בית רבן'. ובכל הקשור לעצמאות החינוך החרדי לא תהיה כל פשרה ולא נאפשר כל שינוי ולו הקל ביותר, ללא אישורם הברור של מרנן ורבנן חברי מועצות גדולי התורה שליט"א. עד לקיומה של פגישה זו והבהרה ברורה ומחוייבות בנושא, כל דיון והנחייה מקצועית או שימוש בנהלים לא יזכה לשיתוף פעולה של הרשויות באופן גורף והחלטי. הרשויות החרדיות מצוות ועומדות על ידי מרנן ורבנן שליט"א, והנושא נמצא בסמכותם הבלעדית.

"כהמשך לקריאתם הברורה של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א שלא לאפשר כל פגיעה ומעורבות בתכני החינוך החרדי, הננו להודיע כי הגורם היחידי המוסמך והמחייב את הרשויות החרדיות כאיש אחד הוא מועצות גדולי התורה. ללא שינוי בעמדתם לא יהיה כל שיתוף פעולה מצידנו עם הנהלת המחוז.

"אנו תפילה כי יערה ה' רוח ממרום, ופך השמן הטהור של החינוך התורני יוסיף ויתנהל כמקדמת דנא, ללא שום שינוי ח"ו", מסיימים ראשי הערים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר