הלכות פוליטיקה

כשבצלאל סמוטריץ' ועמית סגל דנו בטוויטר: "פסיק רישא ולא ימות?"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הרבה לצייץ סביב פינוי הבתים בחברון. אחד הציוצים בו טען כי אין בכוונתו להפיל את הממשלה, גרר דיון "הלכתי - פוליטי" עם העיתונאי עמית סגל. אז מה הדין בפסיק רישא? (ברנז'ה)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

סערת הפינוי בחברון: כחלק מהסערה התקשורתית סביב הפינוי בחברון, והתגובות החריפות של הח"כים מהימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ' והעיתונאי עמית סגל, ניהלו דיון הלכתי-פוליטי, כמובן שרק בטוויטר.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, היה הראשון שהודיע כי בעקבות פינוי המתיישבים מהבתים בחברון לא יצביע עם הקואליציה, סמוטריץ' גם התבטא רבות ובחריפות נגד הפינוי וסיפק ציוצים רבים בחשבון הטוויטר שלו בנושא.

בין שאר הציוצים, סמוטריץ' צייץ מחדש (ריטווט בלע"ז), ציוץ של אתר "סרוגים", שפרסם כתבה תחת הכותרת: "משבר קואליציוני חריף: ח"כים מהימין מאיימים להפיל את הממשלה".

ומה סובר הגר

סמוטריץ' כתב: "חשוב לדייק. ממש לא מפילים ממשלה. נעדרים מהצבעות ולא מאפשרים לה לתפקד עד אכלוס מחודש של המבנים. זה הבדל גדול".

בתגובה צייץ הכתב הפוליטי של חדשות 2 עמית סגל לסמוטריץ', את המושג מהלכות שבת: "שנאמר: ״פסיק רישא ולא ימות״?". כלומר, האם אפשר ל"פסוק את ראשה" של הקואליציה בת ה-61 חברים ולא להצביע איתה, והיא "לא תמות" ולמעשה הממשלה תיפול?

סמוטריץ' מיהר להגיב בציניות בהלכה נוספת: "פסיק רישא דלא ניחה ליה פטור". כלומר, אם לא נח לי מכך שהממשלה תיפול, גם אם מדובר ב"פסיק רישא", הרי שאני פטור.

אחד הגולשים הלמדנים מיהר להעיר לח"כ ולעיתונאי, כי אמנם ההלכה קובעת, שפסיק רישא דלא ניחא ליה פטור, אבל יחד עם זאת זה אסור בשבת.

סגל סיכם את ה"סוגיה": "נסכם על תיק״ו. גם בהצבעה כנראה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר