מוקד הברכות הממוחשב

"כשהציבו 'ברכומט' בפתח בית מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל כולם שתקו"

גורמים המקורבים לבית מרן הגר"ח קנייבסקי טוענים כי השלט שהוצב סמוך לבית מרן יוסר או ימוזער בימים הקרובים. גורמים אחרים יצאו נגד הביקורת וטענו כי עמדה דומה הוצבה בעבר ליד בית מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הצבתו של "מוקד הברכות הממוחשב" לצד ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בסוף השבוע האחרון, עוררה הדים רבים בציבור החרדי. המוקד שכונה "ברכומט" בעיתונות החילונית הוצב ע"י ארגון שותפים לתורה המסייע לעשרות אלפי אברכים ובני ישיבות ובנשיאותו של מרן הגר"ח קנייבסקי.

רבים שיבחו מחד את היוזמה וציינו כי הדבר יחסוך זמן וטירדה הן לשר התורה המבקש לנצל את זמנו ללימוד תורה והן לציבור הרחב שחלקו מגיע שלא בשעות קבלת הקהל. מנגד היו שהיוזמה החדשנית ובפרט בשל השלט הענק שצד את העין גרמה להם לצאת בביקורת ולציין כי מדובר בדבר חריג שאינו מתאים למקום.

בעקבות כך, טענו גורמים יודעי דבר המקורבים לבית מרן כי השלט יוסר בימים הקרובים. לדבריהם, כל היוזמה נולדה מתוך אי הבנה כאשר מלכתחילה היה צריך להיות מדובר בשלט סמלי. מנגד, אחרים יצאו בחריפות כנגד המבקרים וטענו כי דברי הביקורת מגיעים מרצונם לזלזל בגדולי הדור. "גם לצד ביתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל עוד בימי חייו הציבו בוועד הרבנים לעניני צדקה מוקד ממוחשב ואז לאף אחד הדבר לא צרם", הם אומרים.

בנוסף, הם מזכירים שהמחשב קיים כבר חצי שנה אולם כעת הוצב גם השלט במתכונתו הנוכחית. "אין בכך שום בעיה ולהיפך הדבר יקל על כולם". הגורמים מזכירים כי בניגוד לשמועות, הרי שאין שום חיוב תשלום במוקד. "בסך הכל מדובר ביוזמה חדשנית להעברת שמות לברכה אצל הרב".

בימים הקרובים תתקבל ההחלטה האם להקטין את השלט בכדי שימשוך פחות תשומת לב או שאולי להשאירו במתכונתו הנוכחית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר