"שמחת זקנתי"

האדם המבוגר ביותר בעולם - הוא חרדי ניצול שואה מחיפה

בעקבות פטירתו של האדם שהיה הכי מבוגר בעולם, הודיעו בארגון קבוצת המחקר לגרונטולגיה, כי נכון להיום האדם המבוגר ביותר, הוא ישראל קרישטל, חרדי המתגורר בחיפה. אז בן כמה הוא? (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום ארכיון: אוליבר פיטוסי - פלאש90)

על תואר האדם "המבוגר ביותר בעולם" יתמודד הפעם, גם אדם חרדי, בשם ישראל קרישטל, בן 112 המתגורר בחיפה ונחשב למועמד מוביל לתואר.

ארגון "קבוצת המחקר לגרונטולוגיה", שאוסף ברחבי העולם נתונים אישיים על אנשים בני 110 ויותר, ומעביר אותם לספר השיאים של גינס, פנה בשבוע שעבר למשפחתו של קרישטל ובישר להם כי מכיוון שהאיש שהחזיק עד כה בתואר, תושב יפן, נפטר חודשיים לפני יום הולדתו ה-113, קרישטל עתיד לזכות בתואר.

לפי נתוני הארגון, אין עוד גבר יותר מבוגר מקרישטל, החי כעת ברחבי העולם. אולם בכדי לזכות בתואר יהיה עליו להציג תעודה רשמית המעידה על תאריך הולדתו, שהונפקה לו עד גיל 20.

קרישטל נולד ב-1903 בפולין, בגיל שלוש למד בתלמוד תורה והחל לדבר עברית. שנתיים לאחר מכן החל ללמוד משניות. ב-1914 פרצה מלחמת העולם הראשונה ושנה לאחר מכן יצא לעיר לודז' ועבד לפרנסתו בעסק משפחתי. שנים מאוחר יותר המשיך בעיסוקו בגטו וארבע שנים לאחר מכן נשלח לאושוויץ, שם ביצע עבודות בכפייה ואיבד את אשתו שנרצחה.

לאחר מכן נישא לאשתו השנייה ועם הולדת בנם ב-1950 עלה לישראל ומאז הוא מתגורר בחיפה ועובד במפעל לממתקים.

כשנודע לו על התמודדותו בתואר הנחשק, אמר בהומור אופייני לו "שמחת זקנתי". למרות מאמצינו, קרישטל סירב לשוחח על ההתמודדות והתואר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר