"יותר 'ישיבישער' מאבותיו?"

הראשל"צ הגר"י יוסף: "בחור ספרדי לא יתענה ביום חתונתו"

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף קורא לחתנים הספרדים, גם אלו הלומדים בישיבות אשכנזיות, שלא לצום ביום חתונתם, אלא ללמוד ולעשות "תענית דיבור בלבד" (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף 'מברך' בחתונה (צילום: יעקב כהן )

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף קורא לחתנים הספרדים, גם אלו הלומדים בישיבות אשכנזיות, שלא לצום ביום חתונתם, אלא ללמוד ולעשות 'תענית דיבור בלבד'.

במהלך שיעורו השבועי התייחס הגר"י יוסף לחתן שמתחתן במוצאי ט"ו בשבט ואמר: "מי שמתחתן ביום שני בלילה, לא מתענה ביום שני. אני מדבר על האשכנזים. אשכנזים רגילים להתענות ביום החתונה שלהם. אנחנו (הספרדים. י"כ) לא נוהגים, כך כותב הרב בנבנישתי לפני שלוש מאות וכמה שנים. הוא כותב שלא היה מנהג כזה אצלנו.

"גם הרב 'פרי אדמה' הראשון לציון לפני 300 שנה, גם הוא כותב שהספרדים לא נהגו", אמר הגר"י יוסף וציטט עוד גדולי ישראל ספרדים שפוסקים כך.

"היום יש בחורי ישיבות, לומדים אצל אחינו האשכנזים, מחנכים אותם שצמים ביום החתונה", הוסיף הראשון לציון ופסק: "זה מנהג לא טוב. מה אתה מוציא לעז על הראשונים? כל מה שנהגו רבותינו עשו שלא כהוגן? אתה יותר צדיק מהם? הוא יותר 'ישיבישער' מהם, מה שהיו אבותיו ואבות אבותיו? הם לא היו מספיק 'ישיבישער'...".

הגר"י יוסף המשיך ופנה לחתנים: "בשביל מה? כל אחד ואחד כמנהגו. אשכנזים מתענים, אנחנו אין לנו כוח, ספרדים לא מתענים ביום החתונה".

עם זאת, המליץ הרב הראשי לחתנים הספרדים כי ילמדו במהלך כל יום חתונתם ויעשו 'תענית דיבור': "מה שאנחנו ממליצים, כך המלצנו בישיבת 'חזון עובדיה', שביום החתונה אדם יסתגר, כל ההכנות יעשה יום קודם, ביום החתונה, אחרי שיתפלל ילך לבית מדרש שאף אחד לא מכיר אותו וילמד שם, אם לא יכול להתרכז בלימוד - יקרא תהילים. יעשה תענית דיבור, יש לזה מעלה גדולה מאוד".

‫יצוין כי שיעורו השבועי של הראשל"צ הגר"י יוסף מועבר מידי מוצאי שבת בשידור חי באתר "כיכר השבת".‬

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר