"מסר לפיגוע"

מה מסתתר בקוד המוצפן בסוף הסרטון של דאעש?

ארגון הטרור דאעש, פרסם אמש סרטון על מתקפת הטרור בפריז, ובסופו שתל קוד מוצפן ובלתי ברור. לדברי מומחי טרור, יתכן ומדובר במסר מוצפן לקראת הפיגוע הבא שהארגון מתכנן (בעולם)

הקוד הסודי (צילום: דאעש)

מסר נסתר מדאעש? אמש פרסם ארגון הטרור המדינה האסלאמית - דאעש, סרטון תעמולה נוסף, בו נראים המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בפריז, אלא שהחלק המעניין הוא דווקא בסוף הסרטון המלא, שם נראה על המסך קוד לא ברור.

בסיום הסרטון, מוצג קוד ארוך ובלתי ברור, שמומחי טרור מרחבי העולם מנסים לפענח את משמעותו, אך יש כאלה שכבר טוענים כי מדובר במסר של דאעש לקראת הפיגוע הבא.

הסרטון של דאעש על המתקפה בפריז (צילום: דאעש)

לפי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, הקוד הוצפן בצפון שנקרא PGP (כלומר: Pretty Great Privacy), שזה למעשה התוכנה בה משתמש דאעש להצפנה ופענוח של קבצים.

בעיתון ציטטו מומחה טרור בשם רמי אל-לולה, שלדבריו, מדובר במסר מתאריך ה-16 בנובמבר 2015, שלושה ימים אחרי המתקפה בפריז, ובו מוצפן מסר לקראת הפיגוע הבא שארגון הטרור הרצחני מתכנן.

הצלחתם לפענח?

דאעש נוהג כבר זמן רב להשתמש בתוכנות הצפנה, ואפילו בקונסולות משחקי מחשב, ולאחרונה אף השיק אפליקציית שליחת מסרים מוצפנת, אבל כעת נראה שלראשונה בוחרים בדאעש להציג את הקוד בגלוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר