"בניגוד לנהלים"

מי ניסה לשווק דירות בעמנואל לחיילי נצח יהודה?

בניגוד לנהלי הצבא, חבר מועצת עמנואל שהוזמן לשוחח עם חיילי נצח יהודה, ניסה לשכנע אותם לקנות דירות בעמנואל. חייל: "חשתי לא בנוח". דובר צה"ל: הנהלים יחודדו" (חרדים בצה"ל)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום אילוסטרציה: באדיבות המצלם)

הפרת נהלים בגדוד החרדי נצח יהודה? מדי כשבועיים מתכנסים חיילי נצח יהודה, הנמצאים בשנה השלישית בצבא, לשיחת מ"פ, הכוללת בדרך כלל דברי חיזוק מגורמים תורניים, אך באחת הפעמים השיחה הפכה למעשה לערב שיווק דירות בעמנואל.

המקרה המדובר, שהתפרסם הבוקר במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות, אירע לאחרונה, כאשר לגדוד הוזמן בוגר נצח יהודה וחבר מועצת עמנואל, משה חגיאל. במקום לשוחח עם עניינים רוחניים, החל חגיאל לשכנע את החיילים, לרכוש דירות בעמנואל.

בהקלטה שהגיעה לידי הכתב יהודה שוחט, נשמע חגיאל אומר בין היתר: "אצלנו תקבלו 90 אחוז משכנתה. זה ייחודי לנו כי אנחנו אזור עדיפות א'. משרד התמ"ת נותן מימון, משרד השיכון נותן מימון, הבנקים נותנים משכנתאות כמעט בלי שום בעיות. באופן אישי, אני רוצה לפתח את הגרעין של בוגרי 'נצח יהודה' אצלנו ביישוב, ואשמח אם יהיו אנשים כאן שירצו להשתתף."

על פי הנהלים בצבא, נציגי מכירות וכיוצא בזה, אינם אמורים להגיע ולנאום בפני החיילים, שעדיין משרתים בצבא, ותופעה דומה לא מתרחשת ביחידות האחרות.

מלבד זאת, על פי בדיקת ידיעות אחרונות, אין בכלל משכנתה של 90%, ונהלי משרד השיכון קובעים מקסימום של 70%.

חייל ב"נצח יהודה" ששוחח עם העיתון אמר: "זה לגיטימי שמנסים לחזק אותנו רוחנית, אבל הרגשתי כאילו ממש מנסים לשדל אותנו לעבור לגור בעמנואל, בזמן שאנחנו עדיין על מדים. היו עוד מקרים כאלה, כי הקצינים והאחראים על היחידה עושים פחות או יותר מה שהם רוצים ואין מי שמפקח על זה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בגדוד 'נצח יהודה' שנת השירות השלישית הינה שנת לימודים מקצועיים שמטרתה הכנה לחיים האזרחיים. בפרק זמן זה, עוברים החיילים אחת לשבועיים תכני העשרה. בעקבות פניית הכתב תבוצע בדיקה על מנת לוודא שכל התכנים המועברים לחיילי הגדוד עולים בקנה אחד עם אתיקת ההסברה הנהוגה בצה"ל, ובמידת הצורך יחודדו הנהלים בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר