שגריר ארה"ב דן שפירו מתנצל בפני משפחת דפנה מאיר הי"ד

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, התייחס לביקורת על העיתוי בו ביקר בחריפות את ההתנחלויות, יום לאחר רצח דפנה מאיר הי"ד ואמר: "אני מתחרט על זה" (חדשות, פוליטי)

(צילום: מרים אלסטר, פלאש90)

הביקורת וההתנצלות: שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, הביע התנצלות בפני משפחתה של דפנה מאיר הי"ד, על עיתוי הביקורת שהטיח כנגד ההתנחלויות.

בראיון לאסף ליברמן בגלי צה"ל, התייחס שפירו לביקורת על העיתוי בו בחר לבקר בחריפות את ההתנחלויות, ביום בו נקברה דפנה מאיר הי"ד ואמר: "אני מבין שהעיתוי לא היה הכי טוב, התחלתי בגינוי לפיגועים בעתניאל ותקוע. היו רק משפט או שניים שגרמו למחלוקת, אם זה פגע במשפחת מאיר או באבלים - בוודאי שאני מתחרט על זה. אני דיברתי לאחר מכן עם בעלה של דפנה כדי לנחם אותו והוא לא הביע כעס על הדברים".

יחד עם זאת שפירו שב וחזר על דבריו ואמר: אנחנו חושבים שהמציאות הנוכחית מובילה לכיוון תוצאה דו-לאומית וזה לא באינטרס של אף צד, אנחנו מבינים שאנחנו בתקופה שבה עלול לא להיות משא ומתן בעתיד הקרוב אז אנחנו מנסים למצוא דרכים כדי לקדם שלום וביטחון לישראלים ולפלסטינים גם יחד - וגם לשמור על האפשרות להגיע לפתרון שתי מדינות בעתיד".

שפירו גינה את גל הטרור הפלסטיני, אך ביקר גם את ההתנהלות הישראלית ואמר: "הדגשתי שצריך קודם כל לעצור את האלימות והטרור, והפלסטינים צריכים להבין שהישראלים לא יראו אותם כשותפים כל עוד יש פיגועים כל יום ולישראל יש זכות להגן על עצמה. בו זמנית כשאין תהליך או אפשרות למו"מ או אופק פוליטי יש הרחבה של ההתנחלויות ולפעמים גם האלימות נגד פלסטינים על ידי קיצונים מטילה בספק את אפשרות שתי המדינות. אנחנו קוראים לרשות הפלסטינית לשים קץ להסתה, לגנות את האלימות - וגם קוראים למנהיגים הישראלים לפעול בכל דרך כדי לשפר את המצב בשטח ולהכניס איזושהי תקווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר