"ממש שפיכות דמים"

הנגיד רכניץ הלם במנהלי המוסדות: "איך אתם מעזים?"

המיליארדר החרדי שלמה יהודה רכניץ נאם בדינר לטובת ישיבת לייקווד והפתיע בנאום מלא תוכחה נגד מנהלי המוסדות שמסרבים לקבל ילדים • "שומו שמיים, זה ממש שפיכות דמים" • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הנגיד רכניץ, ארכיון (צילום: יח"צ)

אחד התומכים הגדולים של עולם התורה בארץ ובתפוצות הוא המיליארדר החרדי שלמה יהודה רכניץ, תושב לוס אנג'לס שבארה"ב, הנחשב למקורב לגדולי ישראל מכל החוגים והעדות ולתורם נכבד לישיבות מיר וחברון בישראל ולייקווד בארצות הברית.

במוצאי שבת האחרון נערך דינר מיוחד לטובת תומכי ישיבת לייקווד בראשות ראשי הישיבה ובראשם הגאון רבי מלכיאל קוטלר. אורח הכבוד היה הנגיד שלמה רכניץ שהתקבל בתשואות ע"י המשתתפים והתכבד לנאום.

רכניץ בנאום מכונן ואמיץ "שפך את ליבו" בפני הנוכחים ושם לראשונה בגלוי את כל הקלפים על השולחן.

צפו בנאום המלא של הנגיד רכניץ:

רכניץ הלם בראשי הקהל ושאל מדוע על הגבירים לתרום למוסד שלא היה מקבל את ילדיהם שלהם ללא כספם. "ממתי הוספנו עוד עקרונות שגויים לעיקרי הדת", תהה בקול.

רכניץ שאל בגלוי כיצד יכול מנהל מוסד לומר לאם בוכיה שלא קיבלו את בנה למקום הלימודים, בגלל תירוצים דחוקים כגון: אין מקום, או אם אקבל את בנך אצטרך לקבל גם את הבן של 'ההוא'.

"אייני ראוי לדבר על כך אולם אני מקבל פניות מהורים כאובים שעליי לעשות משהו", אמר הנגיד.

רכניץ המשיך ואמר כי "כאשר צריכים חלילה לטפל בקבורה של אדם גלמוד, כל הציבור מתאחד ומתגייס למצווה, פתאום מתגלים מלאכים בדמות אדם, ומתגלים כל עוצמות החסד של הקהילה, אולם נעלם כל החסד הזה כאשר צריך לקבל ילד לחיידר".

"פה צמחה תורה חדשה. נוספו אני מאמין שאין בעיקרי האמונה. אני מאמין שאני צריך להראות את כל החומרות שלי לכולם, אני מאמין שאני יותר פרומער ממך אני מאמין שהילדים שלי טובים יותר ולא ראויים לילדים שלך. אני מאמין שהתורה ניתנה לילדים מושלמים ומשפחות מושלמות. זה לא פרום. זה לא כתוב.

"יהיו שיגידו מי אתה רכניץ שנותן לנו מוסר. ובכן, אני כן מאן דאמר כי אני תורם כל כל הרבה כסף להרבה מוסדות פה. אני זה שמקבל את הטלפונים של ההורים הכאובים שלא קיבלו את ילדיהם", אמר רכניץ.

"הקדוש ברוך הוא אוהב כל ילד באהבה מיוחדת, כל נשמה היא חלק אלוק-ה ממעל, כל יהודי הוא בן יחיד, מי שפרומער אמיתי אוהב כל יהודי ללא הבדל", הלם רכניץ בנוכחים, "מה קרה לאהבה הזאת? למה לא מדברים עליה? יצרנו קהילה אלטיסטית ותחרותית".

"יש הורים ששומעים שהבית הספר בו לומד בנם רוצה לקבל ילד ואז הם מאיימים אני לא ישלח את הבן שלי אם הילד ההוא יתקבל ואז מנהל המוסד מתקפל", המשיך רכניץ, "שומו שמיים על זאת, זה ממש שפיכות דמים, אם הורה רוצה שיקים לבן שלו בית ספר, שיקים לו ישיבה, זה ממש חורבן לכלל ישראל".

"איך אתם מעזים להתפלל כשעשיתם רע לנשמה יהודית? זה שפיכות דמים ממש! אם המוסד לא טוב לך, תשתוק ותעביר למוסד אחר, מדוע לשפוך לשני את הדם?", הוסיף, "התורה לא ניתנה למלאכים אלא לבני אדם שיש להם גם נפילות וגם עליות, היא לא נועדה רק לבני אדם מושלמים".

הנגיד המשיך ואמר: "אני מוכן לסייע בבניית מוסדות, אני מוכן לתרום לבניית מוסדות אבל אני לא מוכן לקחת חלק בזה. כל החיים שלנו סובבים סביב הבטחון בהשם אבל כשזה מגיע לקבלת ילדים אנחנו הופכים להיות מומחים למתמטיקה. מה קרה לבטחון שלנו? למה שלא נשאיר גם את זה להשם?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר