מתקפה חריפה

"קופת חולים 'כללית' מעלה בתפקידה לעזור לחולים שלה"

קופת חולים 'כללית' קבעה מדיניות לפיה היא לא תעניק לחולים 'קנאביס' רפואי. ח"כ תמר זנדברג: "הקופה מעלה בתפקידה לעזור לחולים". קופ"ח כללית: נערכים דיונים מול משרד הבריאות (בריאות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
סניף של כללית (צילום: פלאש 90)

בניגוד להנחיות: קופת חולים 'כללית' קבעה לעצמה מדיניות משלה, לפיה היא לא תעניק לחולים 'קנאביס' רפואי המסייע להם, וזאת בניגוד להוראות ומדינות משרד הבריאות.

יו"ר הוועדה למלחמה בסמים ח"כ תמר זנדברג העלתה אמש (שני) את הנושא בוועדה שבראשותה ונזפה בקופת חולים 'כללית' על המדיניות שלה וקבעה כי קופת חולים "כללית" מעלה בתפקידה.

"בניגוד להבהרות שקיבלנו לפני מספר שבועות על ידי נציגי הקופה, התברר היום כי הקופה קבעה לעצמה מדיניות ברורה שלא להעניק טיפול בקנאביס רפואי. זו איננה טעות מקרית או אירוע חד פעמי. זו מדיניות ברורה וחד משמעית. מדובר בתופעה חמורה ופסולה עם תקדים מאוד מסוכן".

ח"כ זנדברג תקפה את קופת חולים כללית על העבודה שנמנעו מלשלוח נציג לוועדה: "בהחלטת הקופה שלא לשלוח נציג לדיון היום יש כדי לבזות את הוועדה והכנסת. וזאת בנוסף לעובדה שהקופה שיקרה כשטענה בדיון קודם שלא הוציאה הנחייה בעניין. אנחנו רואים התנהלות זו בחומרה ונוציא מכתב בעניין לקופה ולמשרד הבריאות".

"קופת חולים כללית מעלה בתפקידה לעזור לחולים שלה", הוסיפה יו"ר הוועדה.

מנהלת המחלקה לבקרה על קופות החולים במשרד הבריאות, ד"ר איריס לייסדורף אמרה כי "משרד הבריאות רואה בחומרה את החלטת קופת חולים כללית שלא להעניק טיפול בתחום הקנביס הרפואי. החלטה זו איינה משקפת את מדיניות משרד הבריאות. זו הסיבה שהוצאנו הוראה לחזור ולהעניק את הטיפול לאלתר. מעולם לא נתקלנו בתופעה דומה בעבר כשקופת חולים מסוימת מפרה באופן גורף הנחייה של משרד הבריאות".

מדוברות קופת החולים כללית נמסר בתגובה לתקשורת: "בדיונים שנערכים בימים האחרונים מול משרד הבריאות אנו למדים כי מתגבשת תוכנית להגדלת מספר הרופאים שיאשרו את השימוש בקנאביס רפואי ועל כך אנו מברכים.

"על מנת לעסוק ברישום קנאביס רפואי, נדרש ידע והכשרה מתאימים שאינם נמצאים בידי רופאי המשפחה. היות שהקנאביס אינו נכלל בסל התרופות ובצורתו הנוכחית אינו מוגדר כתרופה, רופאי המשפחה ימשיכו להפנות את המטופלים לרופאים המורשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר