אחרי 67 שנים

בזכות אורן חזן: השם של מדינת ישראל יהיה מדינת ישראל

איך הסתדרנו שישים ושבע שנים? הצעת חוק חדשה של ח"כ אורן חזן שאושרה בקריאה טרומית מבקשת לקבוע בחוק ששמה של המדינה הוא ישראל. חזן: "אין בושה לעמוד ולצעוק שזו ארצנו" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אורן חזן. "אין בושה לעמוד ולזעוק שזו ארצנו" (צילום: פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ אורן חזן לעגן באופן רשמי את שמה של מדינת ישראל בחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה.

בהצעת החוק מוצע "לעגן בחוק את שמה של מדינת ישראל ולקבוע כי שר הפנים יהיה רשאי להתקין תקנות הקובעות את דרכי השימוש בשם המדינה, בידי מוסדות המדינה ובני אדם בשירות המדינה".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "המדובר בהגדרת שמה של מדינת ישראל בחוק רשמי. באין חוק ישראלי המגדיר באופן פורמאלי את שמה של מדינת ישראל, מבקש המציע לעגן בחוק את שמה של המדינה וכן להגן על כבודה באמצעות תיקון החוק באופן דומה להגנה המוענקת לדגל ולסמל המדינה".

ח"כ חזן אמר כי "נוצר חלל ריק בין הכרזת העצמאות, שבהחלטת בית המשפט העליון הפכה דקלרטיבית בלבד, ופתאום אחרי 67 שנים אף אחד לא באמת יכול לחתום על כך ששמה של המדינה הוא מדינת ישראל.

"המציאות שבאה דווקא מתוך הבית הזה שח"כ, אמר "מי קבע שזו מדינת ישראל?", לכן החלטתי לעשות תיקון היסטורי ולקבוע ששמה של המדינה הוא מדינת ישראל. אין בושה לעמוד ולזעוק שזו ארצנו". 10 תמכו ו-8 התנגדו להצעה שתוחזר לוועדת חוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר