צפו בווידאו

יגאל גואטה נגד אירופה: "נותנת יד לאנטישמיות"

הח"כ הטרי של ש"ס תקף את מדינות האיחוד האירופי: "לא רק שלא ממגרות את האנטישמיות, אלא מעלימות עין. מתייחסים בסובלנות ולפעמים לא רק משלימים עם התופעה הזו, אלא נותנים לה יד" (צפו)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: צילום: יצחק הררי / Flash90. וידאו: ערוץ הכנסת )

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) האשים הערב (שלישי) את האיחוד האירופי באנטישמיות ברחבי אירופה. לדבריו, החרם על מוצרים מישראל גורם לקיצונים לפגוע ביהודים באשר הם. בנאום לציון יום השואה הבין-לאומי אמר גואטה: "כואב הלב, אבל עדיין ישנה אנטישמיות בעולם. מי היה מאמין, שבעולם כל כך נאור יהיו אנשים שישנאו וירדפו אדם בשל דתו".

"אירופה" אמר גואטה: "לצערנו הרב, נגועה בחיידק האנטישמיות. אני מתקשה להבין איך אותן מדינות שלפני 70 שנה אפשרו לרודן הנאצי להרים ראש ולפרוח, אותן מדינות ששם החל הנאציזם ומסע ההרג הבלתי נתפס, אותן מדינות, במקום שיכו על חטא וימגרו בכל האמצעים כל גילוי של אנטישמיות, לא רק שלא ממגרות את האנטישמיות, אלא מעלימות עין. מתייחסים בסובלנות ולפעמים, כואב לומר, לא רק משלימים עם התופעה הזו, אלא גם נותנים לה יד".

לדבריו: "מי היה מאמין שבימינו יירצחו יהודים בפתח של מרכול כשר בפריס, או בפתח של בית-כנסת בקופנהגן. מי היה מאמין שיהודים יתבקשו על-ידי ראש הקהילה שלהם להוריד את הכיפה. זה יפה ונכון שמנהיגי המדינות הללו מגנים את הרציחות ומשתתפים בצער, אבל עליהם לדעת שכאשר שרת החוץ של שבדיה מדברת בצורה שנשמעת כמו אנטישמיות.

"וכאשר האיחוד האירופי קורא להם להחרים תוצרת ישראלית, זה משליך על הרחוב. זה משפיע, גם אם בעקיפין, על אותם אנשים שלוקים בעיוורון אנושי ושונאים יהודים באשר הם יהודים. אותם רוצחים לא מבדילים בין מדינת ישראל לעם ישראל וליהודי בכל מקום שהוא. האחריות אפוא על ראשי מדינות אירופה היא גדולה ועצומה".

הח"כ החדש תקף את העובדה שכאשר מחללים בתי כנסת ובתי עלמין יהודים התקשורת והרשויות נוהגים בסלחנות לעומת חילול מקומות מוסלמים או 'תג מחיר': "כאשר פה, במדינת ישראל, מתרחשים אירועים אנטישמיים, ורשויות המדינה מתייחסות לכך בסלחנות ובשוויון נפש, גם זה משליך על אומות העולם. בשנים האחרונות נרשמו במדינת ישראל מקרים לא מעטים של חילולי בתי-כנסת. לא שמעתי על היערכות מיוחדת בפרקליטות המדינה נוכח עבירות חמורות אלו".

"לא ידוע לי על פעילות מיוחדת של המשטרה, כמו שנהגו לגבי עבירות "תג מחיר", וגם לא זכור לי שהוגשו כתבי אישום נגד מחללי בתי-כנסת. בתקופה האחרונה חוללו בתי-עלמין בגולה, בעיקר במדינות חבר-העמים לשעבר. בשבוע שעבר חוללו קברי רבני שושלת סוכוטשוב בבית-העלמין היהודי בפולין".

"האם משרד החוץ שלנו נזעק בכל כוחו? האם הוא מחה כראוי? אני מקווה שכן. אבל שיהיה ברור, המשחית אינו מבחין בין בית-כנסת לבית-העלמין, ומי שפוגע במתים סופו שיפגע גם בחיים. אני בהחלט מצפה מרשויות המדינה ומהנציגויות שלנו בכל המקומות לפעול באמצעים חריגים נוכח כל גילוי של אנטישמיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר