צפו בנאום המרגיז

מזכ"ל האו"ם עורר סערה: טרור סכינים? תגובה טבעית לכיבוש

מזכ"ל האו"ם התייחס לגל הטרור בישראל ואמר כי "כפי שעמים מדוכאים פעלו במשך הדורות, זהו טבע אנושי להגיב לכיבוש". ראש הממשלה נתניהו: "דברי קי-מון נותנים רוח גבית לטרור" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מתקפה חריפה נגד ישראל: מזכ"ל האו"ם באן קי-מון תקף הערב (שלישי) את מדינת ישראל בחריפות במהלך דיון שהתקיים במועצת הביטחון של האו"ם בנושא "המצב במזרח התיכון" ואמר כי מתקפת הטרור אותה חווים הישראלים היא "כפי שעמים מדוכאים פעלו במשך הדורות, זהו טבע אנושי להגיב לכיבוש שלעתים משמש כאינקובטור לשנאה וקיצוניות".

מזכ"ל האו"ם אמר עוד בדיון כי "2016 התחילה כפי שהסתיימה 2015, עם רמה בלתי מתקבלת על הדעת של אלימות בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים. דקירות, דריסות ויריות, פלסטינים שמכוונים נגד אזרחים ישראלים שאת כולם אני מגנה. כמו כן, התנגשויות בין פלסטינים לכוחות הביטחון של ישראל המשיכו לגבות חיים".

(צילום: מתוך Ynet)

באן הוסיף כי "צעדי הביטחון של ישראל לא יעצרו את ההסלמה. הם לא יתמודדו עם תחוש הניכור והייאוש שמניעה את הפלסטינים, בעיקר צעירים. צריכים להעמיד לדין ישראלים ופלסטינים שעוברים על החוק. עובדות בשטח בגדה המערבית הכבושה – מחסומים ושלילת הזכות של הפלסטינים לחיות בכבוד".

בהמשך תקף מזכ"ל האו"ם את מדיניות הבנייה בשטחים כשהוא אומר כי "צעדים פרובוקטיביים אלה נועדו להרחיב את מספר המתנחלים ולסכן כל סיכוי להתקדמות פוליטית. אני מפציר בממשלת ישראל לא לממש את ההחלטה להפקיע שטחים מצפון לבית לחם לטובת בניית התנחלויות. אין מקום להסתה בקרב הפלסטינים ולא נסבול אי הכרה בזכותה של ישראל להתקיים". באן הוסיף כי "ישראל חייבת להקפיא בנייה בהתנחלויות, שמעלה שאלות רציניות למחויבות של ישראל לפתרון שתי המדינות".

בתגובה לדבריו של מזכ"ל האו"ם מסר הערב נתניהו כי "דבריו נותנים רוח גבית לטרור. אין הצדקה לטרור. הרוצחים הפלסטינים לא רוצים לבנות מדינה - הם רוצים להשמיד מדינה, והם אומרים זאת בריש גלי. הם רוצים לרצוח יהודים באשר הם. הם לא רוצחים למען השלום והם לא רוצחים למען זכויות אדם. האו"ם מזמן איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו, ודברי המזכ"ל לא משפרים את מצבו"

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון תקף את המועצה ואמר כי "בשביל המועצה מדובר בעסקים כרגיל כאשר מדובר בטרור בישראל. הנתונים לא משקרים, המועצה צבועה ביחסה לישראל, בארבעת החודשים האחרונים מאז החל גל הטרור בישראל קיבלה המועצה 12 החלטות נגד הטרור בעולם ואפס החלטות נגד הטרור הפלסטיני בישראל".

דנון תקף את הרשות הפלסטינית ואת שידורי ההסתה הפלסטיניים שהסיתו את המחבל בן ה-15 שרצח את דפנה מאיר הי"ד. "שורש גל הטרור האחרון הוא ההסתה הפלסטינית", אמר דנון "תשלום כסף למשפחות מחבלים, מתן תואר של גיבורים לטרוריסטים שרוצחים נשים ושימוש בצעצועים כאמצעי הסתה, אלו הם דרכי הפעולה של ההנהגה הפלסטינית ועל מועצת הביטחון לגנותם לאלתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר