הסוף לזוועה?

מועצת יש"ע לליצמן: מנע הפצת שמות נרצחים ללא ידיעת קרוביהם

במקרים רבים, בהם גם הפיגוע בו נרצחה דפנה מאיר הי"ד, מפיצים ארגוני חירום והצלה שונים את פרטי הנפגעים, עוד בטרם עודכנו בני המשפחה. במועצת יש"ע מבקשים מליצמן לעצור את זה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתן מאיר בהלווית רעייתו. שמע על הירצחה דרך התקשורת (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

מועצת יש"ע קוראת לשר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), להוציא נהלים ברורים לגופי ההצלה והחירום באשר להפצת פרטים חסויים מפיגועים ואירועים קשים, וזאת לאחר שורת מקרים בהם קרובי המשפחה נחשפו לרצח יקיריהם דרך אמצעי התקשורת.

רק לאחרונה, התפרסם כי נתן מאיר, בעלה של דפנה מאיר הי"ד, קיבל את ההודעה על כך שרעייתו נרצחה, דרך דיווחים בכלי התקשורת, בשעה שעשה את דרכו הביתה.

יגאל דילמוני, סמנכ"ל ההסברה במועצת יש"ע, יחד עם דוברי רשויות ביו"ש, פנו לשר הבריאות וליו"ר ועדת הרווחה, העבודה והבריאות אלי אלאלוף, בבקשה להתערב בנושא ולהוציא נהלים על מנת להימנע מחשיפת פרטים מאירועים מסוג זה.

במכתבם הם מציינים כי "בעבר הופצו לתקשורת מידע ופרטים על אירועי חירום ועל בני משפחה שקיבלו ידיעה על מות יקירם לא בדרך הראויה. לא פעם ארגונים שונים בהם ארגוני הצלה וחירום מפיצים מידע לא מסונן ותמונות קשות וגורמים לצער רב למשפחות".

החתומים על המכתב, כמו גם ראשי יש"ע, מבקשים כי "הודעה על פטירת פצוע בין אם היא כוללת את שמו או לא ופרסום פרטים על נרצחים, וחשיפת תמונות קשות מזירת האירוע כולל של הנפגע עצמו, צריכים לעבור אישור ותיאום עם דוברי הרשויות שבקשר ישיר עם המשפחות באירועים מסוג זה, או עם משטרת ישראל. זאת רק לאחר שמוודאים שהמשפחה הקרובה קיבלה את הידיעה ומטופלת על ידי הגורמים המוסמכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר