טרור ההברחות

חולה סרטן וסוחרים: כך מבריח חמאס חומרים לרצועת עזה

בחמאס מגבירים את המאמצים להבריח חומריםלשיקום מערך המנהרות והרקטות לרצועת עזה, ומשתמשים אפילו בחולי סרטון. מתאם הפעולות בשטחים: אם זה יימשך נסגור את המעברים (צבא)

מעבר ארז (צילום: רועי עידן - ynet)

טרור ההברחות: עם הידוק המצור על עזה, חמאס מגביר את הניסיונות להבריח חומרים מישראל לרצועה, בכדי לשקם את מערך המנהרות והרקטות של הארגון, וכמעט מדי שבוע מתפרסמת בכלי התקשורת ידיעה, על עוד משלוח שנתפס.

בחמאס מגבירים את המאמצים להבריח חומרים דרך מעבר ארז, כשהם משתמשים לשם כך בתושבי הרצועה המחזיקים בהיתרי כניסה לישראל.

רק במהלך השנה החולפת, סוכלו 107 ניסיונות הברחה לרצועה. בין הדברים שנתפסו: תמיסות כימיות לייצור רקטות, מצלמות "גו-פרו", צייני לייזר לאמצעי לחימה ואלקטרודות שיכולות להיות שמישות לתעשיית ייצור רקטות ומטענים.

הניסיונות האלה מצטרפים להברחות במעבר כרם שלום, שם סוכלו השנה 93 הברחות של חומרים וסחרות שונות.

בעקבות התגברות הניסיונות, הזהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי ישראל עלולה לסגור לגמרי את המעברים, אם ההברחות יימשכו, כך על פי דיווח ב-ynet.

מרדכי סיפר על כמה מקרים של ניסיונות הברחה, בהם חולה סרטן מחאן יונס, שעבר בכדי לקבל טיפול רפואי בשכם, והתבקש על ידי החמאס להעביר מידע לגורמי טרור. בנוסף ציין מרדכי כי היו סוחרים שפעלו להבריח מישראל לעזה.

"חמאס מנסה לגייס את הסוחרים, והדבר מכשיל את התוכנית הכלכלית של ישראל ואת יציאתם של תושבי הרצועה לתפילות בישראל", אמר מרדכי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר