"אני מתכנן עוד פיגוע"

הושפע מדאעש ואיים שלא יסגירו: כך נמלט המחבל מתל אביב

כתבי אישום יוגשו היום נגד שלושה חשודים בסיוע למחבל מתל אביב נשאת מלחם. כתב האישום חושף את מסלול ההימלטות של המחבל ואת העובדה שהודיע לנאשמים כי הוא מתכנן עוד פיגוע (חדשות)

נשאת המלחם על רקע שלושת הנאשמים בבית המשפט (צילום: ynet)

המסלול של המחבל מתל אביב: היום יוגשו כתבי אישום נגד שלושה ערבים החשודים, כי סייעו למחבל נשאת מלחם, שביצע את הפיגוע הרצחני בתל אביב בתחילת החודש. כתבי האישום חושפים את מסלול ההימלטות והבריחה של המחבל עד שנתפס, שבוע לאחר מכן.

ממצאי החקירה העלו כי מיד לאחר הפיגוע הוא נמלט מהזירה, וברחוב אבן גבירול הסמוך עלה על מונית מזדמנת, עמה נסע לאזור הצפוני של חוף הים בתל-אביב (סמוך למלון "מנדרין"), שם רצח את נהג המונית, אמין שעבאן. הוא המשיך בנסיעה, אך נטש את המונית בדרך נמיר, סמוך למכללת "לוינסקי", לאחר שנתקל בקושי בתפעולה, והמשיך לוואדי ערה בתחבורה ציבורית.

במכשיר הסלולרי של המחבל, שנמצא ברמת אביב, נמצאו חומרים המעידים על כך שהמפגע צפה בתכנים דתיים המשמשים כהכנה נפשית טרם יציאה לפיגוע וכן עסק בתיעוד עצמי במסגרתו פירט את שנאתו העזה כלפי "אויבי האסלאם" - שיעים, נוצרים ויהודים תוך שימוש במונחים התואמים את האג'נדה של דאע"ש ושל ה"סלפיה ג'האדיה". עוד פירט מלחם בסרטונים אלו את שנאתו הרבה כלפי הרוסים.

על פי כתבי האישום, מלחם הגיע לביתו של אחד מקרובי משפחתו בערערה, וישן במחסן, כשבעל הבית גילה על הימצאותו, איים עליו נשאת ואמר לו: "רצחתי שני יהודים וערבי אחד שרצה להסגיר אותי למשטרה. אתה חייב לעזור לי או שתגמור כמוהם".

בנוסף כתב האישום חושף כי נשאת מלחם אמר לאחד הנאשמים, כי הוא מתכנן פיגוע נוסף, אך הם לא העבירו את המידע לכוחות הביטחון.

יום למחרת מלחם עזב את הדירה, ועבר להסתתר בדירה בה נתפס בסוף השבוע. במהלך כל השבוע סיפק הנאשם המרכזי אוכל וסמים למחבל.

באחד הימים דרש מלחם טלפון סלולרי, הנאשם המרכזי פנה לנאשם אחר שהתגורר בקירבת מקום וביקש ממנו מכשיר סלולרי, כשנשאל עבור מי מיועד המכשיר, ענה הנאשם המרכזי "לנשאת מלחם", למרות זאת הנאשם השני העניק לו את המכשיר.

הנאשם השלישי, הוא מוכר בחנות מכולת, שמכר למלחם חפיסת סיגריות ביום הראשון להימלטות למרות שזיהה שמדובר במחבל הנמלט.

שלושת הנאשמים הם מוחמד מלחם, אמין מלחם, קרוביו של המחבל, ונאשם שלישי שהוא המוכר במכולת.

קרוב משפחתו של מוחמד מלחם אמר לynet: "קשה לנו להאמין שהוא קשור לנשאת מלחם או היה קשור בסיוע. לפי דעתי אין בסיס לכל מה שנאמר. בהמשך נביא הוכחות ובסוף ההר יוליד עכבר".

עורך דין עלי סעדי המייצג אחד הנאשמים אמר: "נשאת מלחם איים על מרשי שאם ימסור פרטים עליו הוא יפגע בבני משפחתו. בהמשך נקבל את כל הפרטים ונגיב על ההאשמות שיוגשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר