ראשי הסיעות החרדיות נועדו עם נתניהו

תביעה נגד הגר"ש רבינוביץ על "אפליית נשים בכותל המערבי"

עתירה הוגשה לבג"ץ בדרישה לאפשר לנשים לקרוא בספרי תורה בכותל המערבי. בנוסף, הוגשה תביעה אישית נגד רב הכותל בגין "אפליית נשים". נתניהו אולץ להתערב • פרסום ראשון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

ארגון 'מרכז צדק לנשים' עתרו לאחרונה לבג"ץ בבקשה לבטל את הנוהל האוסר הכנסת ספרי תורה לשטח רחבת הכותל המערבי. לטענתן, נוהל זה שנקבע בשנת 2010 על ידי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ מונע מהן לקרוא בתורה בכותל המערבי, כאשר לטענתן הדבר הותר עקרונית על ידי שופט בית המשפט המחוזי משה סובול.

לאחר ניסיונות רבים להחדיר ספרי תורה לעזרת הנשים בכותל, במסגרתן בוצע מספר פעמים נסיונות לקחת ספרי תורה מעזרת הגברים שרובן סוכלו על ידי רב הכותל המערבי ואנשיו, עתרו 'מרכז צדק לנשים' וארבע מתפללות לבג"ץ בבקשה לבטל נוהל זה ולקבוע במפורש כי ניתנת להן הזכות לקרוא בספר תורה ברחבת הכותל בניגוד למקובל במסורת ישראל והנוהג ברחבת הכותל המערבי במשך כל השנים.

לטענתן, רב הכותל המערבי הגר"ש רבינוביץ פוגע בזכויותיהן בעקביות ומפר את צו בית המשפט, כשהוא מקצה כמאה ספרי תורה הנמצאים בכותל לשימוש הגברים בלבד. עוד טוענות הנשים כי בהוראת רב הכותל, סדרני 'הקרן למורשת הכותל המערבי' מונעים מהנשים לקרוא בתורה ומבקשים מהמשטרה להעבירן לחקירה משטרתית.

טענת הנשים הללו היא כי איסור זה פוגע בזכות היסוד שלהן לשיוויון, ויש בכך הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים.

עוד טענו העותרות כי מניעת קריאתן בתורה פוגעת בזכות היסוד שלהן לחופש המצפון, הדת והפולחן , והוא לוקה בחוסר סבירות ומהווה פגיעה ברגשותיהן. בעתירתן ביקשו ד"ר סוזן וייס ושלומית מגנוס - נציגות המרכז, לבטל את הנוהל ולאפשר את הכנסת ספרי התורה לעזרת הנשים.

בתביעה מקבילה בבית המשפט השלום, הגישה עמותת 'מרכז צדק לנשים' תביעה כספית על סך 150,000 שקלים כנגד רב הכותל המערבי הגר"ש רבינוביץ, הקרן למורשת הכותל המערבי ומנכ"ל משרד ראש הממשלה בגין אפליית נשים בכותל המערבי.

לנוכח זה התכנסו ראשי המפלגות החרדיות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר 'יהדות התורה' השר יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כדי לסכל את המזימה.

השלושה נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהירו לו כי אם המגמה הזו של "להפוך את הכותל המערבי למקום רפורמי", תימשך, הרי ש"יהיו לכך השלכות חמורות".

הם ביקשו מנתניהו להעניק סמכויות לשר הדתות דוד אזולאי ושרת המשפטים איילת שקד לחתום על תקנות שימנעו את המשך הפגיעה בסטטוס קוו בכותל באמצעות בתי משפט, כפי עמדתו הנחרצת של רב הכותל הגר"ש רבינוביץ.

נתניהו ביקש ארכה של מספר ימים לניסיונות של מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט למצוא פשרות ברוח הפשרה שנעשתה לפני עשר שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר