בנפרד, בלי שילוט

אלו עיקרי ההסכם בין החרדים והרפורמים בנוגע לכותל המערבי

הרפורמים יקבלו את "קשת רובינסון" אך לא יוכלו לערוך במקום חופות ובריתות, כמו כן לא יוצב שילוט שיפנה את הציבור למקום. בתמורה? ההלכה תישמר בכותל המערבי. ההסכם המתגבש נחשף (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשות הכותל, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרטי המתווה בפרסום ראשון: מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט שמסיים השבוע הבא את תפקידו, נפגש הצהריים (רביעי) עם רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר שס השר אריה דרעי, ועדכן אותם במשא ומתן המתקדם לפתרון סוגיית נשות הכותל והרפורמים ברחבת הכותל המערבי.

לידי "כיכר השבת" הגיעו עיקרי ההסכמות בין הרב רבינוביץ והמפלגות החרדיות לבין הרפורמים בתיווכו של מנדלבליט. יצויין, כי טרם הושג הסכם סופי והנושא נמצא במשא ומתן, כך שיתכנו שינויים כלשהם. עוד יצויין כי ההסכמות שיושגו יעוגנו בחקיקה.

קשת רובינסון (צילום: Robert Swift/Flash90)

על פי הפרטים שהגיעו ל"כיכר השבת", הרפורמים ונשות הכותל יפסיקו להיכנס לרחבת הכותל ויתפללו אך ורק ברחבת "קשת רובינסון", בה כבר בימים אלו נמצא ספר תורה. מה שהוגדר כ"מתווה שרנסקי" - מבוטל במסגרת ההסכמות המתגבשות. על פי אותו מתווה יש להרחיב את רחבת קשת רובינסון, דבר שלא יקרה בפועל והשטח ישאר בגודלו הנוכחי.

כמו כן, לפי ההסכם המתגבש, הרפורמים לא יוכלו לקיים בריתות או חופות בשטח "קשת רובינסון" וכן לא תושמע במקום מוזיקה בשבתות ומועדים. בנוסף, לא יוצבו שלטים שיפנו את הציבור למקום.

הרב שמואל רבינוביץ בכותל המערבי. נשות הכותל יפסיקו את הפרובוקציות במקום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

גורם המעורה בפרטי המשא ומתן אמר ל"כיכר השבת": "בעיקרון אנחנו לא מסכימים גם שהם יהיו במתחם קשת רובינסון, אבל אנחנו מעדיפים שהם יהיו שם ורחבת הכותל המקורית תישאר בידינו על פי ההלכה קדושה". הגורם ציין עוד כי "הדברים קיבלו בשנת 2003 את אישורו של מרן הגרי"ש אלישיב כשהנושא נדון בבג"צ".

לדברי הגורם, "השרים החרדים אמנם לא יצביעו בעד עיגון ההסכמות בחקיקה, אך יסכימו לכך כדי לסיים את סאגת נשות הכותל והרפורמים בכותל המערבי".

מנדלבליט (צילום: אמיל סלמן)

הבכיר מדגיש: "מי שמגיע לו את הקרדיט בסיפור ועבד למען הכותל הוא אביחי מנדלבליט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר