הרבנים נגד הרמטכ"ל: "העברת ענף תודעה יהודית - מיטוט כח צה"ל"

המאבק סביב העברת ענף התודעה היהודית בצה"ל מידי הרבנות הצבאית נמשך. עשרות רבנים דתיים שלחו מכתב חריף לרמטכ"ל גדי אייזנקוט: "יש מי שההצלחה היא לצנינים בעיניו" (חרדים במדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

רבנים דתיים ממשיכים למתוח ביקורת נוקבת נגד החלטת הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, להעביר את ענף התודעה היהודית מידי הרבנות הצבאית, לאגף כוח אדם ולחיל החינוך.

במכתב שפרסמו עשרות רבני ערים ושכונות בהם הגאון רבי אביגדור נבנצאל, מרבני העיר העתיקה, הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה, הרב יעקב אריאל - רב העיר רמת גן ורבנים נוספים, קוראים הרבנים לרמטכ"ל לחזור בו מהחלטתו ולהשאיר את הסמכות לרבנות הצבאית.

הרב נבנצאל היה החריף מבין הרבנים שמתח ביקורת נוקבת על ההחלטה. "חלילה לסטות מזה ולמוטט את רוח צה"ל, ולבסוף את כל כוחו", כתב.

המכתב נכתב על ידי רבנים צבאיים ועליו חתמו הרבנים. בתחילתו כתבו הרבנים: "בלב המדינה נמצא הצבא ובו הרבנות הצבאית שעושה את מלאכתה במסירות והתמדה אין קץ, בתחומי הכשרות, השבת, זיהוי החללים וקבורתם על פי ההלכה ועוד כיוצא בכך. בנוסף, עוסקת הרבנות הצבאית בהנחלת ערכי תודעה יהודית וחיזוק ערכי הלחימה על פי רוח ישראל בקרב חיילי צה"ל, מתוך אמונה בכוחה של תורת ישראל לחזק את כוחו של צה"ל במלחמה על ידי בניין הצבא ומתוך אהבת חינם. ברוך ה', המאמצים נשאו פרי וענף תודעה יהודית הפך למבוקש בכל שדרות הצבא, חיילים והמפקדים".

הרבנים מאשימים כי ישנם החוששים מהצלחת הרבנות הצבאית: "לצערנו הרב, יש מי שהצלחתה הגדולה של הרבנות הצבאית היא לצנינים בעיניו. כוחות משולבים בתוך הצבא ומחוצה לו נועצו יחדיו על מנת להצר את צעדי הרבנות הצבאית במגוון תחומים, וענף 'תודעה יהודית' בראשם. לאחר לחץ, החליט הרמטכ"ל בגיבוי שר הביטחון להפקיע את תודעה יהודית מחיל הרבנות ולמסרו לאחריות ראש אגף כח אדם. עלינו להבין כי מדובר על מאבק כולל על כלל ענפי הרבנות הצבאית, כחלק ממאבק על זהותה היהודית של המדינה".

הרבנים מסבירים כי "כבר היום נאלצים מפקדי צה"ל להשתתף בקורסי פיקוד של חיל החינוך המופעלים על ידי ארגונים קונסרבטיביים, בהם מלמדים שיש גם יהדות אחרת. אגרות שנשלחות מטעם בכירים בחיל החינוך למפקדי צה"ל ולחייליו מציירים תמונה מעוותת ברוח רפורמית אודות קדשי ישראל, כדוגמת עיוות חובת הצום בתשעה באב או הבלטת דמותה הפמיניסטית של ושתי במגילת אסתר. אליהם שותפים אנשי רוח ועיתונאים שעמלים לגדף בכל הזדמנות את הרבנות הצבאית עם שאר קדשי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר