שנתיים לאחר גירושו מהמדינה

זימבבואה התנצלה בפני הרב אליעזר ברלנד; "הבצורת בגללו"

שנתיים לאחר שנעצר וגורש ממנה, שלחה זימבבואה משלחת מיוחדת אל הרב אליעזר ברלנד: "מאז הגירוש יש בצורת קשה מאוד במדינה" אמרה אחיינתו של שליט זימבבואה לרב. צפו בתיעוד (עולם)

הרב ברלנד וחברי המשלחת (באדיבות קו המידע שובו בנים - 025875777)

על רקע הבצורת שמורגשת במדינה, משלחת מיוחדת מזימבבואה ביקרה לאחרונה במקום שהותו של הרב אליעזר ברלנד ביוהנסבורג והתנצלה על גירושו לפני כשנתיים. ל"כיכר השבת" הגיע תיעוד בלעדי מהפגישה בין הרב וחברי המשלחת.

המשלחת הגיעה מטעמו של שליט זימבבואה רוברט מוגאבה, לטענת חסידי הרב ברלנד בעקבות הבצורת הקשה שמורגשת במדינה. במשלחת השתתפה גם אחייניתו של הנשיא מוגאבה, בעלת תפקיד 'רוחני' ותחתיה אלפי מאמינים.

הרב ברלנד בזימבבואה (באדיבות "שובו בנים אינטרנשיונל")

בקרב חסידיו של הרב מציינים כי המשלחת הגיעה לאחר פרסומים על האזהרות שקיבלו שוטרים בזימבבואה לפני מעצר הרב. "הישמרו מפני כבודו של איש קדוש זה, אם יגורש מכאן, יפסק הגשם כליל" אמר - לפי הפרסומים - אחד מעוזריו של הרב לשוטרים. כזכור, לפני שנתיים נעצר הרב ברלנד בזימבבואה ולאחר כמה ימים בהם שהה במעצר הוא גורש מהמדינה על ידי בית המשפט המקומי.

מנחם אביטן, איש עסקים שתיאם את הפגישה בין חברי המשלחת והרב, סיפר השבוע בראיון לקו המידע "שובו בנים" כי אחייניתו של הנשיא סיפרה במפגש כי "מאז שהרב גורש מהמדינה נהייתה בצורת קשה מאוד במדינה, אין גשם והמצב מחמיר מיום ליום. הם תולים את המצב החמור בעקבות גירוש הרב מהמדינה".

האזינו לראיון עם אביטן (באדיבות קו המידע שובו בנים)

חסידיו של הרב ברלנד מציינים כי בדיווחים בכלי תקשורת בעולם, בהם הניו יורק טיימס וסוכנות הידיעות בלומברג, הוגדרה הבצורת כקשה ביותר בדור האחרון בזימבבואה. "לאחר שהמצב במדינה החמיר הבינו בזימבבואה שזה כנראה הגיע עליהם לאחר שגירשו את הרב היהודי וכעת באו לבקש סליחה בתקוה שהגשם יחזור למדינה" טענו החסידים.

חסידיו של הרב אומרים על רקע הגעת השוטרים למקום שהותו ביהונסבורג בשבת האחרונה והניסיון לעוצרו כי "אנחנו לא מציעים לאף אחד להתעסק עם צדיקים, יש לזה מחיר כבד וכדאי לכל אלו שמנסים להתעסק עם הרב ברלנד שיבדקו מה קרה לזימבבואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר