עליית מדרגה

לראשונה: הפלג הירושלמי מתייצב לצד קמפיין "הציידים"

הגר"ש אוירבך חתום על פסק הלכה הקובע כי מגייסי החרדים הם "מחטיאי הרבים ויש להוקיעם ולהרחיקם מתוכנו". מדובר בצעד דרמטי על רקע הקמפיין השנוי במחלוקת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החשודים בהפצת חוברות הסתה נגד המגייסים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המלחמה במגייסים החרדים נמשכת. הבוקר מפרסם עיתון הפלס, בטאון הפלג הירושלמי, פסק הלכה הקובע כי המסיתים והמדיחים להתגייס לשירות צבאי דינם כמחטיאי הרבים ויש להוקיעם ולהרחיקם.

פסק ההלכה, עליו חתומים הגר"ש אוירבך וראשי ישיבות המזוהים עמו מגיע לאחר מתקפה קשה סביב פעילותם של עסקנים בפלג הירושלמי נגד המגייסים החרדים ומעצרי המשטרה בחשד כי הם אלו העומדים מאחורי הפצת חוברת הציידים ופעילות הסתה כנגד חיילים חרדים.

וכך נכתב בפסק ההלכה: "ע"פ דעת תורתנו הקדושה על דבר המסיתים ומדיחים להתגייס לשירות צבאו ולאומי ואזרחי, שדינם כמחטיאי הרבים ויש להוקיעם ולהרחיקם מתוכנו".

עוד כותבים הרבנים: "לב מי לא יחרד בראותנו כי הנה אויבי ד' יהמיון ומשנאי התורה נשאו ראש, על עמך יערימו סוד ויתייעצו על צפוניך, באומרם לכו ונכחידם ח"ו ולא ייזכר שם קדושת ישראל עוד.

ראשי הישיבות המזוהים עם הפלג הירושלמי ממשיכים וכותבים: "וכבר נודע ופירסמו לעין כל את מזימותיהם שמטרתן ותכליתן לשנות את כל צורת ציבור החרדים לדבר ד' ולעקור התורה והיהדות ולהחריב כל צורת עם התורה. ולצורך כך הקימו מקומות מיוחדים בצבא ובשירות לאומי ואזרחי וכדו' ללכוד ברשתם נפשות יקרות על מנת שיהיו כפופים לשלטונם ורוחם ותרבותם הרעה וכבר רבים חללים הפילו".

הרבנים מציינים כי אותם מגייסים ״עוסקים בכל כוחם להסית ולהדיח בחורים ואברכים לעוקרם ממקום גידולם ולאבד נפשם לנצח ח"ו ובידוע שכל הנופל בידם הרי זה מעוות לא יוכל לתקון וכל באיה לא ישובון עוד. ובכל יום ויום צדים צעדינו ללטוש עיניהם על צעירינו, ולצורך כך ייסדו כל מיני גופים המיועדים לכך ופועלים בכל הדרכים בגלוי ובסתר בכח השלטון והממון ובלבד שיעלה בידם ללכוד נשמות טהורות ולהרוס כל החומה המבדלת בין שומרי התורה לבין תהום הכפירה ותרבות אנשים חטאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר