גל הטרור

כביש הדמים: כך הפך 443 לאימת הנהגים

6 פיגועים נרשמו רק השבוע לאורך כביש 443. באחד נרצחה יהודיה ואחרת נפצעה. בשני נדרס חייל. סקר: הנוסעים נוטשים בהמוניהם את הכביש המוביל לירושלים (אקטואליה, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פיגוע בכביש 443. הנהגים חוששים לחייהם (צילום: קבוצת מדברים תקשורת)

בחודשים האחרונים בשל גל הטרור מעדיפים יותר ויותר אזרחים בני המגזר החרדי שלא לקחת את הסיכון ולנסוע בכביש 443 נתיב התחבורה השני לירושלים.

הכתב הצבאי של עיתון המודיע, ישראל קצובר, מפרסם היום (שישי) בעיתון כי 6 פיגועים נרשמו רק השבוע לאורך כביש 443. באחד נרצחה יהודיה ואחרת נפצעה. בשני נדרס חייל בפיגוע דריסה, ועוד 4 פיגועים של השלכת כ-15 בקבוקי תבערה, בהם כאלו שכמעט פגעו בראש ישיבה חשוב. לא פלא, שסקר שערך "מכון סקר כהלכה" מגלה, שהנוסעים נוטשים בהמוניהם את הכביש.

סקר שנערך זמן קצר לפני הפיגוע הרצחני ושאר הארועים על הכביש מגלה, שהנוסעים נוטשים בהמוניהם את הציר השני בחשיבותו, לירושלים.

ומה עושה הממשלה לשינוי המצב על כביש זה? – כמעט לא כלום. הכביש מופקר.

ומעניין הסקר, שנעשה ובדק את תחושות הציבור החרדי באשר לנסיעה על כביש זה. סקר ממנו אפשר גם להסיק, שהמצב לא שונה גם אצל כלל אזרחי ישראל, המתרחקים מנסיעה בכביש המסוכן.

מכון "סקר כהלכה", הוא מכון מחקר ייחודי מסוגו, הפונה למגזר החרדי. על המקצועיות הגבוהה של המכון מופקד ד"ר רון קדם. אשר מייעץ לגופים ממשלתיים ולמכוני מחקר מקצועיים.

הסקר נערך בקרב 449 גברים ונשים מקרב המגזר החרדי, ביותר מ-40 נקודות יישוב. כל אדם מייצג 288.8 בתי אב באוכלוסיה.

המדגם כלל נסקרים מ-3 הזרמים העיקריים שבמגזר החרדי: חסידי, ליטאי וספרדי. טעות הדגימה המרבית הינה 4.5%
הנסקרים נשאלו: האם בתקופה האחרונה העדפת נסיעה בכביש 1 על פני 443?

38% מציינים כי למרות הכל, חסכון הזמן והפקקים גרם להם להעדיף לנסוע דרך כביש 443. 33% העדיפו לנסוע דרך כביש 1 בשל המצב הבטחוני. 29% מעדיפים דרך כביש 1, אך אם הערכת זמן העיכוב תעלה על סף מסוים (של רבע שעה ויותר), אזי - יסעו למרות זאת דרך כביש 443.

על פי נתונים אלה, כשליש מהמדגם, כן שינו את התנהגותם בשל המצב הבטחוני, ו-29% שינו רק במקצת. עם זאת, אחוז גבוה מאוד לא שינה כלל את התנהגותו הרגילה.

הסקר נערך, כאמור, לפני הפיגועים שהיו על הכביש השבוע, ומעניין היה לראות מה יאמרו אזרחי ישראל על נסיעה בכביש זה, אחרי מה שקרה בו במהלך שבעת הימים האחרונים.

מעניין לראות, כי נשים חוששות יותר מנסיעה בכביש מאשר גברים, בעוד שבקרב החוששים במקצת אין הבדל בין גברים לנשים.

נתון מעניין נוסף הוא, שככל שמקום המגורים של הנשאלים קרוב יותר לכביש, כלומר - הם נוסעים בו בתדירות גבוהה יותר לכאורה, רמת הפחד נמוכה. כך נראה כי תושבי מודיעין עילית כמעט ואינם חוששים, אחוז גבוה מתושבי ירושלים אינם חוששים, כך גם בקרב התושבים מגבעת זאב. ואילו בקרב תושבי הערים המרוחקות רמת החרדה גבוהה יותר. תושבי ביתר עילית שונים במקצת, הם מעדיפים להימנע מנסיעה בכביש, אך לא בכל מחיר. אם יש פקקים בכביש 1 יעדיפו לנסוע בו למרות החשש. יתכן שנתון זה נובע מהנסיעות התכופות שלהם בכביש עוקף חוסאן, שגם בו אירעו מעט מקרים של יידויי אבנים ובקבוקי תבערה. זאת במקביל לתדירות שימוש נמוכה יחסית בנסיעה דרך כביש 443.

מתוך "המודיע"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר