סערת החרמת שומרי שבת ברעננה

בעלי מסעדת 'ריבר': "נגרם לנו נזק כספי, נשקול לתבוע"

בעלי מסעדת 'ריבר' ברעננה, אותה קראה חברת מועצה ממרצ להחרים בשל היותה שומרת שבת, אמר ל"כיכר השבת", כי הוא שוקל לתבוע אותה: "באנו לאחד את הדתיים והחילונים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

סערת השבת ברעננה: הסערה סביב הקריאה של חברת מועצת העיר רעננה מטעם מרצ, להחרים מסעדה שהחלה לשמור שבת, מסרבת לגווע והבעלים אף שוקל לתבוע אותה.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר אייל מזרחי, בעלי מסעדת "ריבר", כי הפוסט גרם לו לנזק כלכלי. "אני מעריך שיש לנו נזק כלכלי בעקבות הפוסט המחרים. אתייעץ האם לתבוע אותה".

על הפרשה והקריאה להחרמה אומר מזרחי:"זה מאוד עצוב לי כי הרי החילונים יכולים לאכול במסעדה כשרה והדתיים לא יכולים לאכול במסעדה לא כשרה, וכעת יש לכולם כשרה לאחר ששנים לא היה מספיק מסעדות. עשינו מעשה אמיץ והפכנו מסעדה כשרה והיא שומרת שבת".

"במקום לחזק אותנו היא החרימה אותנו. תחזקי אותנו שעשינו מעשה אמיץ לדתיים. אנחנו באנו לאחד את הדתיים והחילונים והיא הפרידה בנינו", הוסיף.

הפוסט עורר סערה וגרר תגובות גם מהבית הפוליטי של חברת המועצה המחרימה. אחד מחברי חברי המועצה הביע "סלידה מהפוסט המזעזע". ביש עתיד הגיבו ואמרו כי במקום לחבק ולא להרחיק, בחרו במרצ להחרים.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מתח ביקורת גם הוא נגד הפוסט המחרים וכתב "לחברים בסניף מרצ רעננה: להחרים מסעדה בגלל שהפכה לכשרה? חבל שעשיתם זאת. זה פוגע במיליוני יהודים בארץ ובעולם. חזרו בכם!".

במקביל, ברשתות החברתיות הופצה הקריאה לציבור הדתי לבוא ולאכול במסעדה ולחזק את בעליה. ואכן אנשים רבים, בהם אנשי תקשורת, פרסמו את הקריאה ואת תמונתם סועדים במקום.

כפי שפורסם אמש ב"כיכר השבת", בעקבות התגובות, גם מתושבים אנשי שמאל, נערך הפוסט המקורי, ואחר כך אף הוסר לגמרי ובמקומו פורסם בדף הפייסבוק של "מרצ רעננה", פוסט התנצלות בו נכתב: "הערב הוסר מהדף הרשמי של מרצ רעננה פוסט המבטא דעה אישית שלא הובנה כהלכה".

"אנו מצרים על אי ההבנה ועל מי שנפגע כתוצאה ממנה. דרכינו היא לעודד ולפעול למען חופש ופתיחת מקומות בילוי בסופי שבוע , בצד זה אנו מכבדים את זכותו הלגיטימית של כל אדם ועסק לבחור את דרכו".

חברת המועצה עדית דיאמנט, סירבה בתחילה להגיב, אך לבסוף מסרה ל"כיכר השבת": "אני נגד כל צורה של חרם". כשנשאלה על הביקורת שהוטחה נגדה מעמיתה לסיעה, בחרה לענות: "אין תגובה".

כזכור, בפוסט המקורי שפרסמה דיאמנט נכתב: "מסעדת ריבר רעננה החל מסוף השבוע הזה הפכה כשרה וסגורה בששי שבת. ממה שהבנתי מדובר בבעלים חדשים שהנושא חשוב לו. בתור לקוחה וותיקה של המסעדה וכתוצאה מכך שמעט מאוד מסעדות ברעננה פתוחות בששי בערב ועוד פחות עושות משלוחים אני נפגעת אישית מהשינוי ומתכוונת באופן מוחלט להמנע מלהגיע למסעדה גם בימים אחרים. אני קוראת לכל מי שהנושא חשוב לו לעשות כמוני. חשוב שהציבור החופשי ברעננה יביע את דעתו וגם יצביע ברגליים אם אנחנו רוצים שלמישהו יהיה אכפת מהצרכים שלנו. עדית דיאמנט".

לאחר התגובות הזועמות, שינו במרצ את נוסח הפוסט (השינויים מודגשים): "מסעדת ריבר רעננה החל מסוף השבוע הזה הפכה כשרה וסגורה בששי שבת. ממה שהבנתי מדובר בבעלים חדשים שהנושא חשוב לו. בתור לקוחה וותיקה של המסעדה וכתוצאה מכך שמעט מאוד מסעדות ברעננה פתוחות בששי בערב ועוד פחות עושות משלוחים אני נפגעת אישית מהשינוי. אני קוראת לכל מי שהנושא חשוב לו לעשות כמוני ולהעדיף ללכת גם באמצע השבוע למסעדות שפתוחות בשבת. חשוב שהציבור החופשי ברעננה יביע את דעתו ויתמוך בעסקים שפתוחים בשבת אם אנחנו רוצים שלמישהו יהיה אכפת מהצרכים שלנו. עדית דיאמנט"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר