לראשונה בחייו: הגר"מ שטרנבוך שבת באלעד. תיעוד

לראשונה בחייו הגיע הגר"מ שטרנבוך לשבות בעיר אלעד. הוא מסר שיעורים בכמה בתי בכנסת בעיר ובדבריו עורר על פגעי הטכנולגיה ואמר כי מרבית הגיטין החלו בגלל האינטרנט. צפו בתיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לראשונה בחייו: בשבת האחרונה שהה ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך, בעיר אלעד עקב שמחה משפחתית עם בואו לעיר הגיע למעונו רבה של העיר אלעד הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן יחד עם סגן ראש העיר שמואל גרוסברד והשניים בירכו אותו לשלום.

לאחר כניסת השבת נשא הרב שטרנבוך דברים נרגשים בבית הכנסת המרכזי "מאור שרגא" בהשתתפות רבים מתושבי העיר. בתוך דבריו עמד על מאמר חז"ל שעמלק הגיעו להלחם בישראל בזמן שרפו ידיהם מן התורה וזה שורש כל הגזרות על כלל ישראל ברוחניות ובגשמיות.

הרב שטרנבוך אמר כי "העצה היא הצפינו עצמכם בדברי תורה ושהתורה תשפיע על האדם בכל הליכותיו לנהוג כבן תורה ובן עליה ובזה נזכה ל "וגבר ישראל"".

בנוסף, עורר על נושא פגעי הטכנולוגיה והאינטרנט, ואמר כי מקרים רבים של גיטין שמגיעים לבד"ץ העדה החרדית, התחילו בגלל האינטרנט.

בשבת בבוקר התפלל הרב שטרנבוך, בבית הכנסת חניכי הישיבות רמת מאיר שם אף נערך הקידוש לנכדו. למעמד הקידוש נהרו רבים מתושבי האיזור רבנים ואישי ציבור ובינהם ראש העיר אלעד ישראל פרוש וסגניו.

במהלך הקידוש נשא הרב שטרנבוך דברים על חובת ההורים לא להסתפק בחינוך הניתן לילדים בבתי החינוך אלא להשקיע בהם גם באופן אישי ובמקרה הצורך לשכור עבורם גם מלמד פרטי שישקיע בהם לגדלם לתורה וליראה. בדבריו סיפר שכשמרן הגאון רבי אלחנן וסרמן זצוק"ל, ביקר בבית הוריו (של הרב שטרנבוך) בלונדון ביקשה ממנו אמו ברכה עבורו וסירב רבי אלחנן בטענה שלא גודלים ת"ח מברכות אלא מחינוך והשקעה ותפילות של ההורים, רק לאחר שאמו אמרה לררבי אלחנן אני אלמנה ואני מבקשת ממך אנא ברכהו מיד הסכים ר' אלחנן ובירך בחום רב.

לסעודה שלישית שעת רעוא דרעוין הגיע לביהמ"ד דחסידי וויז'ניץ', שם נשא דברים בהרחבה על חובת השעה בדבריו זעק שוב על פגעי הטכנולוגיה ועורר על חשיבות לימוד התורה בהתמדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר