"אש מגוונת": התותחנים תרגלו מלחמה באמצע הסערה

בעיצומה של הסערה שהורגשה בשבוע האחרון, התותחנים תרגלו מלחמה אפשרית בגבול הצפון. "האש הפכה להיות משהו שלם רק בזכות הגיוון שבה" אמר אלוף-משנה יורם כנפו (צבא וביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(אלוף-משנה יורם כנפו מספר על התרגיל)

בעיצומה של הסערה שפקדה את כל חלקי הארץ, נערך תרגיל של אגד התותחנים 282 בצאלים לקראת מלחמה אפשרית בעתיד בגבול הצפוני.

במסגרת התרגיל, נערך שיתוף פעולה ייחודי של הכוחות הסדירים והמילואים עם מסוקי חיל האוויר, מטוסי "רוכב שמיים" וגדוד המפקדים משבטה. הכוחות השונים התאמנו ביכולות אש מרשימות ומגוונות של תותחים, תמוזים ורקטות רומח.

על התרגיל פיקד אלוף-משנה יורם כנפו. "האש הפכה להיות משהו שלם רק בזכות הגיוון שבה. האש היא אפקטיבית רק אם תדע להיות מדויקת בשטח בנוי, בעזרת הטילים והרקטות שלנו כשאנחנו פוגעים במבנים" הוא אומר. "השילוב של הארטילריה, הרקטות, הטילים והמכ"מים זה מה שנותן את העוצמה של מאמץ האש היבשתי".

ארכיון (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

"יצאנו לתרגיל אגד בתנאי מזג אויר קיצוניים, מצב שתרם לתחושת מסוגלות גבוהה בקרב הלוחמים ודרש מהם הפגנת איתנות במהלך התרגיל". מספר סרן עמרי שחר, מפקד סוללה בגדוד 411. "בנוסף, התרגול במזג האוויר הסוער תרם להבנת הלוחמים כי עלינו להיות מוכנים ללחימה בכל מצב ובכל זמן, ולכך, התאמנו גם בתרגיל הזה", הוא אומר.

"בתחילת השבוע, מצאנו את עצמנו מתאמנים למול הייעוד שלנו כלוחמי תותחנים וביצענו ירי באש חיה גם ביום וגם בלילה. למרות מעט שעות השינה ותנאי מזג האוויר, המוטיבציה של הלוחמים להצליח ולהצטיין הייתה גבוהה ואפילו גדלה במהלך התרגיל. הסוללה שלי היא סוללה חזקה וגמישה שיודעת להתאים עצמה למשימות מגוונות ולעמוד בהן בהצלחה ובמצוינות. על כן, מיד עם סיום התרגיל אנחנו ממשיכים למשימה הבאה בהגנה בגזרת יהודה ושומרון", מסכם סרן שחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר