עבודה זרה בהר ציון

תיעוד מקבר דוד המלך: צלבים, קטורת ו"מיסה" נוצרית

מעדויות חדשות ותיעודים מהימים האחרונים עולה כי הנוצרים ערכו מיסה במתחם קבר דוד המלך מבלי שאיש מנסה לעצור אותם - כל זאת תוך הפרה של הסטטוס-קוו במקום. צפו בתיעוד (חדשות, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(וידאו: ללא קרדיט, תמונת אילוסטרציה: Issam Rimawi/Flash90)

המאבק בקבר דוד המלך בירושלים רחוק מלהסתיים: מעדויות חדשות ותיעודים מהימים האחרונים עולה כי הנוצרים ערכו מיסה בקבר דוד המלך מבלי שאיש מנסה לעצור אותם - כל זאת תוך הפרה של הסטטוס-קוו במקום.

בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת" נראים הנוצרים עורכים את התפלה ביום חמישי אחר הצהרים, כל זאת בניגוד לסטטוס-קוו עתיק יומין האוסר לקיים תפלה במתחם הקבר. הנוצרים הגיעו למקום וערכו את התפלה ללא כל הפרעה מצד הגורמים השונים האחראים לקבר. במהלך סעודת מלווה מלכה שנערכה אמש במוצאי שבת במתחם הקבר, מתחו הרבנים ביקורת נוקבת כנגד מעשיהם של הנוצרים.

הרב יוסף ברגר מרבני קבר דוד המלך אמר בכאב: "זו לא צריכה להיות הבעיה רק שלי או רק של מתפללי המקום, זו צריכה להיות בעיה שמטרידה כל אדם ששומר חוק המגלה שמבזים שוב ושוב את קברי אבותיו, והדברים חמורים שבעתיים בפרט כאשר מדובר בקבר של מלך ישראל".

עוד הוסיף הרב ברגר: "אנחנו מכבדים כל אדם שמגיע להתפלל בקבר דוד ללא שום הבדל גזע ודת, אך יש צורה איך מגיעים למקום כזה. מדוע אין הם מבינים את קדושת המקום ומגיעים לחללו שוב ושוב. מדוע ממשלת ישראל ומשטרת ישראל אינם אוכפים שם אחת ולתמיד את החוק האוסר להתפלל עם סממני עבודה זרה כגון שירה, צלבים, וסממני קטורת? האם החוק אינו שווה לכולם?".

לסיום, תקף הרב ברגר את חברי הכנסת החרדיים: "היכן חברי הכנסת החרדיים והדתיים, מדוע לא נשמע קולם על חילול ובזיון קברי מלכי בית דוד?".

בשבוע שעבר פורסם ב"כיכר השבת" מכתבם של רבני הקבר לראש הממשלה ובו הם התריעו על חפירות ארכיאולוגיות במתחם הסמוך לקבר, שלטענתם נעשים בחלקם ללא אישור. במכתב שנשלח גם לשר לשירותי דת דוד אזולאי ולרבנים הראשיים הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו, דרשו הרבנים הרב אהרון יצחק שטרן והרב יוסף ברגר, לעצור את החפירות באופן מיידי משום שפעולה זו גורמת לחילול קבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר