"לא לירות בשליח"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון תוקף שוב: "הכיבוש מוביל לכעס ולאלימות"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון, פרסם מאמר בניו יורק טיימס, בו שב על דבריו כי הכיבוש גורם לטרור, הוא הבהיר כי אינו מצדיק טרור אך הוסיף: "אי אפשר להשתלח בכל מבקר עם כוונות טובות" (חדשות)

(צילום: פלאש90)

ממשיך לתקוף: שבוע אחרי שתקף בחריפות את ישראל, מזכ"ל האו"ם באן קי מון, לא חוזר בו, וממשיך במתקפה ובטענה כי גל הטרור הוא תוצאה של "כיבוש וכעס".

במאמר שפרסם בניו יורק טיימס, תחת הכותרת "ישראל, לא לירות בשליח" כתב באן: "אין שום תירוץ שמצדיק טרור. אני מגנה זאת חד-משמעית. עם זאת, לא יעלה על הדעת שצעדי ביטחון לבדם יעצרו את האלימות. כפי שהזהרתי במועצת הביטחון בשבוע שעבר, הייאוש והתסכול הפלסטיניים צומחים תחת המשקל הכבד של כיבוש בן חצי מאה. להתעלם מכך לא יגרום לזה להיעלם. אף אחד לא יכול להכחיש שהמציאות היום-יומית של כיבוש מעוררת כעס וייאוש, שהם הגורמים העיקריים של אלימות וקיצוניות, והם מערערים כל תקווה לפתרון של שתי מדינות".

הוא התייחס לביקורת החריפה נגדו בישראל וכתב: "ביקורת נגד האומות המאוחדות – או התקפות נגדי – הן חלק מהתפקיד. אבל כשחששות מעומק הלב לגבי מדיניות שגויה מבחינה מוסרית צומחות מכל כך הרבה מקורות, לרבות חברותיה הקרובות ביותר של ישראל, אי-אפשר להמשיך להשתלח בכל מבקר שיש לו כוונות טובות".

הוא הוסיף: "אני תמיד אעמוד מול אלה שקוראים תיגר על זכותה של ישראל להתקיים, כמו שתמיד אגן על זכותם של הפלסטינים למדינה משלהם. לכן, אני מודאג שאנחנו מגיעים לנקודת האל-חזור בפתרון שתי המדינות ואני מוטרד מהצהרות מנהיגים בישראל שהם נוטשים את הרעיון הזה".

המזכ"ל טען כי "הגיע הזמן שישראל, הפלסטינים והקהילה הבינלאומית יקראו את הכתובת שעל הקיר – אי-אפשר להגן על סטטוס קוו. להחזיק עם אחר תחת כיבוש בלתי מוגבל מערער את הביטחון ואת העתיד הן של ישראל והן של הפלסטינים".

בתגובה לדבריו בשבוע שעבר, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי דבריו "נותנים רוח גבית לטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר