"שכולם יהיו מרוצים"

מיקי זוהר בעד תחבורה ציבורית בשבת

ח"כ מיקי זוהר, שזכה להיות יקיר החרדים לאחר שעמד מאחורי חוק השבת, מגיש הצעת חוק לאפשר תחבורה ציבורית בשבתות. גורם ברבנות הראשית: ההצעה תגרום ליהודים רבים לחלל שבת (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נרתע מהתקשורת? ח"כ מיקי מכלוף זוהר, מי שבחודשים האחרונים זכה להיות יקיר החרדים וביקר בבתיהם של גדולי ישראל לאחר שעמד מאחורי חוק השבת האוסר על מרכולים לפתוח בשבתות, מגיש הצעת חוק לאפשר תחבורה ציבורית בשבתות, כך מדווח העיתון 'ידיעות אחרונות'.

זוהר, שמשתתף בימים אלו באירוע 'הליכודיאדה' באילת, סיפר על התוכנית החדשה שלו לפיה כל רשות מקומית תקבע בעצמה האם בתחומה תפעל תחבורה ציבורית בשבתות קודש, וזאת לאחר שהמועצה תציג רוב של שני שליש התומכים במהלך.

עם זאת, זוהר מסייג את הצעת החוק בשני תנאים. הנהגים בתחבורה בשבתות לא יהיו יהודים והנסיעה תתאפשר בתשלום מראש, כך שלא תהיה רכישת כרטיסי נסיעה בשבת.

זוהר הסביר ל'ידיעות אחרונות' כי "פניתי לרבנים בכירים בציונות הדתית ובקהילות החרדיות כדי לבדוק את דעתם ביחס לרעיון שאני קורא לו 'תחבורה עירונית', הרעיון יכול להביא את המענה למה שכולם מתנגדים לו בחוק השבת שלי וככה ליצר מצב שכולם יהיו מרוצים".

יצוין כי הצעת החוק נוגדת את ההלכה. גורם בכיר ברבנות הראשית אמר ל"כיכר השבת" כי הצעת החוק תגרום ליהודים רבים, אלו שהיום נשארים בבתים, לחלל שבת, ובוודאי שיש להתנגד לה.

"הנושא עוד יעלה לדיון, אין ספק שהמפלגות החרדיות לא יאפשרו להצעת החוק לעבור", אומר גורם נוסף ברבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר