יאיר שרקי ביקש, עשרות אנשים הגיעו למשפט המחבל

העיתונאי יאיר שרקי ביקש מאנשים להגיע למשפט של המחבל שרצח את אחיו, עשרות אנשים נענו לקריאה והגיעו. שרקי: "תודה". בדיון ניסה המחבל לטעון לאי שפיות וכי לא ביצע את הפיגוע (בארץ)

יאיר שרקי בבית המשפט, היום (צילומים: יונתן זינדל - פלאש90)

המחבל יענש? בשבוע שעבר פרסם עיתונאי חדשות 2 יאיר שרקי, פוסט ברשתות החברתיות, בו קרא לעם ישראל, להגיע למשפט המחבל חאלד קוטינה, שרצח את אחיו שלום יוחאי שרקי הי"ד, לפני כעשרה חודשים, וזאת בכדי לנסות ולזרז את הליך המשפט שנסחב כבר חודשים ארוכים.

ואכן, עשרות אנשים נענו לקריאה הנרגשת והגיעו לבית המשפט המחוזי בירושלים. העשרות גדשו את בית המשפט, וחלקם אף נאלצו לחכות מחוץ לכותלי בית המשפט, עד כדי כך שאל אולם הדיונים עצמו אפילו לא כל בני המשפחה הצליחו להיכנס.

יאיר שרקי צייץ בחשבון הטוויטר שלו, קטעים ממהלך הדיון, בו נחקר המחבל על דוכן העדים בידי הפרקליטות וניסה שוב ושוב לשטות בפרקליטה ולטעון כי כלל לא ביצע את פיגוע הדריסה.

בין היתר שאלה הפרקליטה את המחבל, מה חשבת כשיצאת לדרוס? והוא השיב: ״לא זכור לי שום דבר״. כשעומת עם הודאתו בשב"כ ובמשטרה אמר המחבל: "הודיתי כדי שיעזבו אותי. לא זכור לי הפרטים של מה שאמרתי לחוקר".

המחבל ניסה לטעון לאי שפיות ואמר: ״עשיתי את עצמי משוגע לפני הרופאים כי רציתי להתאשפז בבית החולים. שם יותר נוח״. הוא הוסיף: מחבל: ״יש לי הזיות. רואה דברים שאומרים לי שהם לא אמתיים״. הפרקליטה שאלה: "כשסיפרת שאתה שומע קולות של מלאכים במסגד, זה היה שקר?". המחבל השיב: "כן".

עוד אמר המחבל לפרקליטה; ״אני לא מרוכז. תשאלי אותי שאלות ואגיד נכון או לא נכון. אם תשאלי שאלה של 3-4 משפטים, אני לא אענה״. לאחר מכן הוא סירב לענות על שאלות וטען כי הוא עייף והוכרזה הפסקה.

לאחר חידוש הדיון פרקליטו של המחבל הודיעו כי הם מוותרים על הטענה כי הוא לא היה אחראי למעשיו, אך לאחר שיורשע יבקשו ענישה מופחתת בטענה כי סבל מהפרעה חמורה.

בסיום הדיון צייץ שרקי: "תם הדיון. תודה ליותר ממאה אנשים שוויתרו על בוקר של עבודה ובאו לשמוע את הדיון או להמתין בחוץ במסדרון. הראיתם שיש עניין לציבור. בשמחות".

צפו בגלריה מבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר