פרסום ראשון

חייל חרדי מצטיין סירב לקבל תעודה בטקס עם שירת נשים ועשוי להישפט

חייל חרדי המשרת בבסיס חיל האוויר רמת דוד, קיבל הזמנה לטקס לחלוקת תעודת הצטיינות, אלא שאז התברר לו כי בטקס תהיה שירת נשים ומפקדת תעניק התעודה, הוא ניסה להסביר שאינו יכול להשתתף ועשוי להישפט (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
למצולם אין קשר לכתבה (צילום: אביר סולטן - פלאש90)

פרסום ראשון: בצה"ל מתהדרים בהתאמת הצבא והגדודים החרדים, לאורח חייהם של החיילים החרדים, אך נדמה כי ישנם מפקדים בשטח שעדיין לא התאימו עצמם.

חייל חרדי המשרת בבסיס חיל האוויר רמת דוד, קיבל הזמנה להשתתף בטקס הענקת תעודת הצטיינות לחיילים, וזאת לאור שירותו הטוב בחצי שנה האחרונה.

אלא שההזמנה החגיגית הפכה לבעיה, כאשר התברר לחייל החרדי, שבטקס תהיה שירת נשים ואת התעודה תעניק לו מפקדת.

לטענת גורמים המאורעים בפרטים, החייל ניסה להסביר לרב הבסיס ולגורמים נוספים כי לא יוכל לקבל את התעודה בשל שירת הנשים והעובדה שמפקדת תעניק לו אותה, אך ללא הועיל.

בעקבות סירובו לקבל את התעודה, מה שלמעשה מוגדר כ"סירוב פקודה", עשוי החייל להישפט על ידי קצין בכיר מהבסיס ולהענש בעונש ריתוק או עונש משמעתי.

מדובר צה"ל נמסר: "באירוע המתואר נבחר החייל לקבל תעודת הצטיינות בטקס רישמי בבסיס רמת דוד. על פי הפקודות ונהלי טקסים צבאיים, נדרש מקבל התעודה להתייצב במעמד קבלת התעודה ולהצדיע בפני מפקדו ובמקרה זה- מפקדת טייסת מנהלה בבסיס רמת דוד. החייל החליט שלא לקחת חלק בטקס וסירב להצדיע למפקדתו בשל היותה אישה אל אף שאין כל מניעה הלכתית בנושא. מפקדי הבסיס נהגו על פי פקודות צה״ל וברגישות המתאימה. בהתאם לזאת, יטופל החייל משמעתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר