ביקור "המלך היי"

בית הדין ליוחסין: "להיזהר ולהתרחק מהשליט האפריקני"

בעקבות ביקורו של השליט האפריקני הגולה, "המלך היי", במעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי, כותב בית הדין לבירור יוחסין כי "יש לפעול להרחיק נשים, קטנים ופתאים מהבדיות הרבות שלהם" (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המלך היי עם מרן הגר"ח קנייבסקי, אמש (באדיבות המצלם)

ביקורו של השליט האפריקני הגולה, "המלך היי", אמש (ראשון) במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי והתברך על ידו, כפי שדווח ב"כיכר השבת", עורר עניין ואף גרר שאלה לבית דין ירושלים לדיני ממונות ובירור יוחסין בראשותו של הגאון רבי אברהם דב לוין.

במענה לאותה שאלה, שיגרו מזכירות בית הדין מכתב תשובה, שהגיע לידי "כיכר השבת", בו הם מזהירים כי יש להתרחק ממנו וכי אין להתייחס לדבריו.

"בדבר שאלתך ובקשתך מבית הדין בנוגע למה שהתפרסם אודות אותו כומר מסיונר שחזר בתשובה, והוא הביא לארץ ישראל מלך אפריקה 'מלך האי׳' שהתגייר, ו'המלך' מדבר ברבים אודות מדינתו שכולם מעשרת השבטים (מזבולון ואפרים) שהצטרפו לעם היהודי גם בלי גיור", נכתב בפתח תשובת בית הדין.

"בית הדין מבקש למסור לכבוד תורתו שדינו של יהודי שנהיה כומר ומסיונר, שאין מקבלין אותו לעולם (רמב"ם הלכות עבודה זרה פרק ב' הלכה ה') ובוודאי שאין להתייחס לדבריו ברצינות, ואין לו שום נאמנות בעניין מה שסיפר ומה שאמר - כביכול - בשם גדולי הדור", נכתב בתשובה.

עוד נכתב כי "ובעניין מה שטען על אנשי מדינתו של אותו מלך שאנשי מדינתו הם מעשרת השבטים, סגנון זה אופייני הוא לאותם נוצרים הנקראים 'יהודים משיחיים' (באשר אותו כומר מסיונר השתייך אליהם), המנסים לערב נכרים בעם היהודי בטענה שהם מעשרת השבטים".

"ובוודאי שיש לפעול להרחיק נשים, קטנים ופתאים, מהבדיות הרבות שלהם", מדגישים בבית הדין.

מכתב בית הדין

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", בימים אלו שוהה בישראל המלך היי, שליט אפריקני ברפובליקת טוגו המכהן כמלך מקומי ביבשת והוגלה לאחרונה מארצו, שהגיע ללמוד על אורחות היהדות.

אמש הגיע השליט יחד עם הרב דניאל עשור, להשתתף בטיש מלווה מלכה אצל האדמו"ר ממבקשי אמונה שקירב אותו ושוחח עמו ארוכות. השליט התרשם מדברי התורה ומהשירה העריבה והערב הגיע יחד עם הרב עשור לביקור מיוחד אצל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

השליט סיפר לרב שהוא רוצה להתקרב לעם היהודי ולקרב איתו מיליוני אפריקנים שלפי המסורת שלהם הם מבני עשרת השבטים שגלו. הרב שאל אותו האם יש לו סמכות להרוג ומשהשיב בחיוב והציג למרן תעודת זהות בה הוא נראה עם כתר, קם הרב, חבש את כובעו ולבש את מעילו ובירך עליו "שנתן מכבודו לבשר ודם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר