חשיפת "כיכר השבת"

אסור לאשר או הרע במיעוטו? הסלולרי של 'חברון' מעורר סערה

היוזמה בישיבת 'חברון' למכשיר כשר לבחורי הישיבה שכולל מצלמה ונגן, מעורר התנגדות של גורם העוסק בסוגיה שקוביע כי אסור לאשר זאת. מנגד, בחור בישיבה טוען: "זה הרע במיעוטו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת חברון (צילום: שאטרסטוק ואביר סולטן, פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת" על היוזמה בישיבת חברון להכרה רשמית בסלולארי כשר משודרג הכולל בתוכו גם מצלמה ונגן, גורמת לסערה גדולה בעולם הישיבות כמו גם בקרב גורמים חינוכיים בציבור החרדי החוששים מפריצת גדר אשר תביא להחלשת כוחה של ועדת הרבנים לעניני תקשורת ולתחילתם של יוזמות שיווק מכישירים חדשים שאינם מאושרים מלכתחילה על ידי הוועדה.

גורם חינוכי בכיר העוסק רבות בסוגיה ונמנה על מקורבי גדולי ישראל אומר ל"כיכר השבת "כי מדובר ביוזמה מסוכנת וכי לדבריו יש לעשות הכל בכדי שלא תצא אל הפועל. לדבריו, בעולם החסידות גדולי האדמו"רים מגלים התנגדות נחרצת ועיקשת לאישור מכשירים מסוג זה וכך גם גדולי ראשי הישיבות בעולם הליטאי.

לדבריו, ועדת הרבנים לענייני תקשורת קבעה כי מכשיר כשר הינו מכשיר המיועד לדיבור בלבד ללא תוספות מיותרות וכך הדבר צריך להישאר. "אם בחור ישיבה רוצה נגן שירכוש לעצמו נגן בלי רדיו ואם רוצה מצלמה שיקנה מצלמה אבל למה הוא צריך למען השם שבסלולארי שלו יהיה גם מצלמה וגם נגן? בשביל מה? לאיזה צורך בדיוק?".

לדברי הגורם, בוועדת הרבנים לענייני תקשורת לא יוכלו לאשר דבר שכזה. "מילא אם מדובר היה ביוזמה מקומית של תלמידי ישיבת חברון ומכשיר שמיועד רק להם, היה אפשר איכשהו אולי להעלים עין, אבל הבעייה שישיבת חברון נחשבת למקום לימודים אלטיסטי וחשוב בציבור החרדי ואם זה יהיה מותר שם עד מהרה זה יזלוג לכלל הישיבות ויהפך ללגיטימי בכל עולם הישיבות ובציבור החרדי".

לדברי הגורם, עיתון "המודיע" התייחס הבוקר ליוזמה החדשנית של "חברון" ושלל אותה לחלוטין כאשר בציטוט מדבריו של הגר"מ שטרנבוך בכתבה על שבת במחיצתו בעיר אלעד "הושתל" משפט בו נאמר כי הסלולארי באישור גדולי ישראל הינו מיועד לדיבור בלבד וללא מצלמה ונגן וכי פסיקת גדולי ישראל נגד מכשירים מסוג זה הינה שרירה וקיימת ואין מי שיכול להפר אותה.

"אסור להתיר זאת, זהו מדרון חלקלק שאחריתו מי ישורנו", אומר הגורם.

בדיון שקיים היום מנחם טוקר בתוכניתו ברדיו "קול חי" הוא העיר כי המצב בעולם הישיבות הינו שכולם מחקים את ישיבת חברון, "ועדת רבנים אאער ועדת רבנים אאין, אבל כולם יעשו בסוף מה שבחברון", אמר טוקר שהקשה האם ייתכן מצב שבעתיד בחורים ידרשו להתיר גם מצלמת וידאו בכדי להסריט את השיעורים. "אין לדבר סוף וגבול", העיר טוקר.

מנגד, טוען בחור בישיבת חברון כי היוזמה כבר יצאה לדרך וכי היא תצא אל הפועל כך או כך. "מה עדיף שלבחורים יהיה אייפון? שיהיה גלקסי? הרבנים מבינים שזה הרע במיעוטו", אומר הבחור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר