לא רק היהודים

דיווח: הרשות הפלסטינית מתנגדת לשינוי ברחבת הכותל

הישועה תבוא מהפלסטינים? הכתב הערבי חאלד אבו טועמה פרסם לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו כי הרשות הפלסטינית מתנגדת להקמת רחבת התפילה הרפורמית החדשה בכותל המערבי (חדשות)

הכותל המערבי (צילום: שאטרסטוק)

הרשות הפלסטינית תמנע את הקמת רחבת הרפורמים? יממה לאחר שממשלת ישראל אישרה את ההסכמים לפיהם תוקם רחבת תפילה בכותל שתיועד בין היתר ל"נשות הכותל", כעת מסתמן כי מלבד טענות שומרי המצוות נגד ההסכם, גם הרשות הפלסטינית לא מתכוונת לעבור בשתיקה על השינוי.

הכתב הערבי חאלד אבו טועמה פרסם לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו כי "הרשות הפלסטינית מתנגדת להקמת רחבת התפילה החדשה בכותל", התנגדות של הרשות הפלסטינית עלולה להקשות על הליך ועל אישורו, כאשר שינויים שבוצעו בעבר באזור הכותל כבר עוררו סערות של ממש.

לדברי אבו טועמה, השר הפלסטיני לענייני הוואקף אמר כי הכותל המערבי הוא חלק בלתי נפרד מהדופן המערבית של מסגד אל-אקצא.

כזכור, אמש אישרה הממשלה את הקמת הרחבה החדשה שתיועד לרפורמים ולנשות הכותל. על פי החלטת הממשלה "התפילות ברחבה יתקיימו על פי תפיסה פלורליסטית ושוויונית, באופן שיהיה בו כדי לספק מענה למתפללים מקרב הזרמים השונים שאינם אורתודוקסים, ובראשם הזרם הרפורמי והזרם הקונסרבטיבי"

עוד נכתב בהחלטת הממשלה כי "הרחבה תותאם מבחינה פיסית לשמש כמקום תפילה מכובד, נגיש ובעל נראות, המהווה חלק אינטגרלי מאתר הכותל המערבי. הרחבה תהיה פתוחה לכל אדם אשר יבקש להיכנס לתחומה, למטרת ביקור, תפילה ולכל מטרה אחרת". ברחבה החדשה יוכלו גם " נשות הכותל" לקיים "מנייני תפילה" בהשתתפות הנשים.

בימים האחרונים הביעו רבנים את מחאתם לנוכח החלטת הממשלה. הבוקר נחשף ב"כיכר השבת" כי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל כתב בעבר מכתב חריף נגד השינוי: "והנה הנידון אז היה כאשר נחרץ מהערכאות היה ליתן להם מקום ברחבת הכותל, ולא יכלו לעמוד כנגדם ה' ירחם, והרי גודל חילול ה' וחילול הקודש אין לתאר. או אז סבר מרן רבינו זצוקל"ל, למעט בחילול ה' למנוע חילול הקודש בהרחבה העכשווית שיש לה גם קדושת בית כנסת, והעצה לכל היתה שבממשלה (ועדת מנכ"לים), החליטו על מקום התיפלה רחוק מהרחבה העכשווית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר