תיקון לחוק הספאם

הכנסת תעשה סוף לשיחות מקבר רחל אמנו?

עד עתה הוחרגו גופים ללא מטרות רווח מחוק הספאם, מה שאיפשר לעמותות וארגונים להמשיך לטלפן ולסמס לכם. הצעת חוק חדשה מבקשת לעשות לזה סוף ולהטיל קנס גם על עמותות ללא מטרת רווח (דיגיטל, חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הסוף להתרמות הטלפוניות? חבר הכנסת מיקי רוזנטל הגיש היום (שני) הצעה לתיקון מה שמכונה "חוק הספאם" בחוק התקשורת הישראלי, שמטרתו לאסור על עמותות וארגונים ללא מטרות רווח להתקשר לאזרחים ללא אישור מפורש מבעל הקו.

לפני כשבע שנים עבר התיקון ה-30 לחוק התקשורת שאסר לראשונה על שליחת הודעות SMS על ידי חברות מסחריות, בהמשך נאסר על החברות המסחריות גם להתקשר ללקוחות שלא אישרו במפורש את קבלת שיחת הפרסום. הסנקציה שהוטלה על מפירי החוק הוא פיצויים של 1,000 ש"ח לכל הודעה או שיחה ללא הוכחת נזק.

אלא שעד עתה הוחרגו גופים ללא מטרות רווח מהחוק החדש, מה שאפשר לעמותות להתקשר ולשלוח הודעות טקסט לעשרות אלפי אזרחים -כשהגופים לא מסתכנים בתשלומי פיצויים גדולים.

כעת, ח"כ רוזנטל מבקש לתקן את החוק, להכניס גם את הגופים ללא מטרות רווח לחוק הספאם ולחייב אותם בתשלומי פיצויים בדיוק כמו גופים מסחריים.

מי שלמרות התיקון יוכלו עדיין להטריד את האזרחים הם הפוליקטיאים שימשיכו להיות מוחרגים מחוק הספאם. הפוליטיקאים שעושים שימוש נרחב בהודעות ובשיחות לאזרחים, בעיקר בתקופת בחירות, יוכלו להמשיך ולשלוח את ההודעות והשיחות ללא חשש מתשלום פיצויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר