המירוץ לבית הלבן

הפתעה באיווה: טראמפ הגיע למקום השני, קלינטון מובילה

הבחירות המקדימות באיווה הפתיעו כאשר אצל הרפובליקנים, טד קרוז הגיע למקום הראשון ודולנד טראמפ הגיע רק למקום השני. אל הדמוקרטים, הילארי קלינטון מובלה במקום הראשון (חדשות, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
במקום השני. טראמפ (צילום: שאטרסטוק )

המרוץ לבית הלבן • הפתעה בבחירות באיווה: בניגוד לסקרים המוקדמים הפסיד דונלד טראמפ בהתמודדות הפנימית בבחירות למפלגה שנערכו אמש (שני) במדינה והמנצח במקום הראשון אצל הרפובליקנים הוא המתמודד טד קרוז.

קרוז זכה בכ-28% מהקולות ובנאום הניצחון הצהיר כי "זהו ניצחון של שמרנים אמיצים באיווה ובכל המדינה". קרוז הנחשב לשמרן במיוחד הודה לאלוקים על הניצחון.

טראמפ, שהפסיד והגיע למקום השני בירך אותו ואמר: "זה כבוד לזכות במקום השני". לדברי טראמפ, "‏כשהחלטתי להתמודד בחודש יוני אמרו לי לא להתקרב כי לא תהיה בעשירייה הראשונה. אז הנה אנחנו שניים. אני מברך את טד קרוז".

הסנאטור מרקו רוביו שהגיע למקום השלישי בירך את גם הוא את קרוז והוסיף: "אני המועמד שיכול לאחד את המפלגה". רוביו הפתיע וזכה לקולות רבים יותר ממה שצפו לו הסקרים.

יצויין כי איווה נחשבת למדינה שמרנית במיוחד ו-95 אחוזים מתושביה הינם לבנים ובמקביל אחוז האוונגליסטים בה הינו גבוה במיוחד.

במחנה הדמוקרטי נמשך עדיין הקרב הצמוד בין המתמודדת הילארי קלינטון המובילה בפער זעום על המתחרה ברני סנדרס ה'סוציאליסט' שהפתיע אף הוא וזכה למרות גילו המבוגר יחסית לקולות רבים דווקא בקרב צעירים ואפילו בקרב נשים.

הבחירות המקדימות באיווה הן הראשונות בבחירות דומות שייערכו בכל אחת מ-50 המדינות בארצות הברית והטריטוריות שלה, והאחרונים לבחור יהיו תושבי מחוז קולומביה, שם נמצאת הבירה וושינגטון.

הבחירות מתקיימות בשיטה מיוחדת בה בוחרים חברי מפלגה נציגים שיצביעו בעבורם בבחירות המקדימות בוועידות המפלגה של הרפובליקנים והדמוקרטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר