צפו בתיעוד

ההורים השכולים שמעון ומיכל גרוס נאמו בכנסת; גפני: "מצדיע לכם"

בני הזוג שמעון ומיכל גרוס, ששיכלו את בנותיהם באסון ההדברה, הגיעו לכנסת, נפגשו עם ח"כים וסיפרו בכנס לבטיחות ילדים, את סיפורם האישי. ח"כ גפני אמר: "מצדיע לכם, עמדתם בגבורה" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האב שמעון גרוס עם ח"כ גפני (צילום: באדיבות המצלם)

בני הזוג מיכל ושמעון גרוס, ששתי בנותיהם נפטרו בעקבות אסון ההדברה בירושלים לפני כשנתיים, הגיעו לכנסת ונפגשו עם חברי הכנסת ונאמו בפניהם.

במהלך הביקור, הם נפגשו עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שהציג אותם בפני מספר עורכי דין חילוניים. לאחר שההורים סיפרו להם את שאירע, אמר גפני: "אני מצדיע לכם, אני לא יודע אם אנשים אחרים היו יכולים לעמוד בגבורה בטרגדיה הזאת כמו שאתם עמדתם".

לאחר מכן השתתפו ההורים בכנס מקצועי בנושא בטיחות ילדים אותו קיימה חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון. במהלך הכינוס נאמו ההורים שהצליחו לרגש את הנוכחים.

"הכנס מתקיים שנתיים אחרי שהבאנו לקבורה את בנותינו, זה מפגש טעון", אמרו ההורים. "בשעות של האסון, העולם חרב. היינו שקועים באובדן, שהיה ונגמר ביום אחד. לילה לפני רקדנו ושרנו, ואתה צובט את עצמך בשביל לדעת שאתה לא בחלום רע. היה קשה לתפקד, אבל תמיד יש חשיבה להישאר חזקים בשביל הילדים. הרגע הקשה היה אחרי שאיבדנו את יעל ושהודיעו לנו שגם את אביגיל לא הצליחו להציל. התפללנו שיצליחו להציל אותה, אבל זה לא קרה. זה היה השבר הגדול", סיפרו.

ההורים המשיכו לספר את שאירע להם בסיפור שריגש ואיחד את המדינה כולה. "כשראינו את הבנים, זה היה מחזה קשה. הם היו נראים נורא, כאיל הם ילדים אחרים. למשפחה ולכל מקרה יש פנים, שמות, אחים ואחיות קטנות. החיים ממשיכים, וחזרנו לאותו בית חולים ללידה. הפעם זה היה בנסיבות משמחות ואני מקווה שתמיד נגיע לבית החולים הזה בנסיבות משמחות".

בימים הקרובים תקיים הנחת אבן הפינה לבית הכנסת "חניכי הישיבות - אהל דוד" ברחוב הלר 10 בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, לזכר הבנות שנפטרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר