סיגריה אלקטרונית 'מזהמת את דרכי הנשימה ומחלישה את המערכת החיסונית'

מחקר חדש חושף שהמכשיר שאמור למנוע את נזקי העישון מתברר כמסוכן לא פחות: סיגריות אלקטרוניות מרעילות את הריאות, פוגעות במערכת החיסונית והופכת חיידקים בגוף לקטלניים יותר, או בקיצור: למה סיגריה אלקטרונית היא פתרון ממש גרוע (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
סיגריה אלקטרונית? דלגו עליה (צילום: shutterstock)

מחקר שפורסם בכתב העת לרפואה מולקולרית מפריך את כל מה שחשבנו שסיגריה אלקטרונית נועדה לעשות וטוען שהיא חושפת את הראיות לרעלים, מחלישה את המערכת החיסונית וגורמת לחיידקים בגוף להפוך לקטלניים יותר.

מעשנים רבים שמנסים להיגמל, פונים לסיגריה אלקטרונית כתחנה מתווכת במטרה להרוויח עישון ללא נזקים. עם זאת, כעת מסתבר שלמעשה, הם מסכנים את דרכי הנשימה שלהם ואת המערכת החיסונית, ו"משפרים" את תנאי המחיה של החיידקים בגוף, כולל כמה זנים קטלניים.

חיידק נפוץ ולא מסוכן הופך לקטלני

חוקרים באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו (UCSD) ביצעו מחקרים על עכברים כדי לבחון את השפעותיהם של 7 נוזלים מיצרנים שונים לסיגריה אלקטרונית.

במסגרת המחקר, חשפו החוקרים את העכברים לאדי נוזלי-סיגריה-אלקטרונית במשך שעה ביום, 5 ימים בשבוע, לאורך 4 שבועות.

תוצאות המחקר הראו סימנים דלקתיים בדרכי הנשימה ומעברי הדם בעכברים שנחשפו, 10% יותר מעכברים שלא נחשפו. בנוסף, מצאו החוקרים התחלה של סרטן אנושי אצל חלק מהעכברים ודלקת ריאות.

במקביל, הודבקו העכברים בחיידק MRSA - חיידק לא מסוכן הידוע בעמידותו לאנטיביוטיקה, ומהווה גורם זיהום נפוץ בבתי חולים. 25% מהעכברים שנחשפו לאדי הסיגריה ונדבקו מהחיידק - מתו.

ד"ר לורה א. קרוטי-אלכסנדר, מעורכי המחקר, מסכמת: "טרם ברור אילו נזקים לריאות ומחלות מערכתיות יגרמו בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית, אך בינתיים הנתונים מוכיחים שעלולה להיגרם רעילות חריפה מהמשתנים הדלקתיים שמכילים נוזלי הסיגריה האלקטרונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר